משבר בליכוד: 36 אחוזים ממתפקדי המפלגה - "איבדו אמון בממשלה"

ברקע הסגר השני וההסכמים עם איחוד האמירויות ובחרין, מודים 36 אחוזים ממתפקדי הליכוד כי "איבדו אמון בממשלה". פריימריז במפלגה, יביאו את השר אוחנה וניר ברקת להתברג בראש, שר האוצר כ"ץ מתדרדר לשפל חדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/20 20:41 כז באלול התשפ

משבר בליכוד: 36 אחוזים ממתפקדי המפלגה - "איבדו אמון בממשלה"
נתניהו וכץ. צריכים לחשוש?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

זמן קצר לאחר שחזר מהחתימה בוושינגטון על ההסכמים ההיסטוריים עם איחוד האמירויות ובחרין, סופג ראש הממשלה בנימין נתניהו מכה מכיוון לא צפוי. סקר שנערך על ידי מכון המחקר "פוליטיקל לאבס", מראה כי 36 אחוזים ממתפקדי הליכוד אומרים כי "איבדו את האמון בממשלה".

נתון נוסף שנבחן, הוא תוצאות הפריימריז במפלגה, לו התקיימו היום. לפי תוצאות הסקר נראה כי המרוויחים העיקריים הם השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, וחבר הכנסת וראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת, שהתברגו בצמרת המפלגה. שר האוצר ישראל כ"ץ הוא המפסיד הגדול, אחרי שהדרדר מהמקום השני  אל העשירייה השנייה. ככל הנראה, כתוצאה ממדיניות האוצר במהלך הקורונה שספגה חיצים רבים מהציבור.  

לעומת זאת, אוחנה, שבבחירות הקודמות נבחר רק במקום ה-21, מקבל נקודות מחברי הליכוד בזכות הביקורת שהעביר על הפרקליטות, בית המשפט וההפגנות בבלפור. ברקת שנבחר במקום ה-9, שומר על שקט יחסי בעקבות העובדה שאינו שר, תקף בתקופה האחרונה את שר האוצר כ"ץ ומתח עליו ביקורת חריפה במספר מקרים סביב התמודדותו עם המשבר הכלכלי בקורונה.