סדקים בימינה? סמוטריץ' עונה לבנט: "נישאר מפלגה ציונית-דתית"

אחרי שנפתלי בנט הכריז כי מפלגת ימינה "לא תהיה מגזרית", חברו לסיעה יוצא נגדו ואומר: "הגיע הזמן שנפסיק להתבייש בערכים שלנו- אנחנו חותרים להנהגת המדינה דרך הציונות הדתית". האזינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/20 12:11 כו באלול התשפ

סדקים בימינה? סמוטריץ' עונה לבנט: "נישאר מפלגה ציונית-דתית"
סמוטריץ' ובנט. סדקים במפלגה?, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

בהרמת כוסית לקראת ראש השנה שערך אתמול (ב') נפתלי בנט לאנשי מפלגתו, הוא הצהיר כי "ימינה לא תהיה מפלגה מגזרית. יהיו אנשים בתוך ימינה שידאגו למגזר אבל המפלגה תהיה כלל ישראלית". בהקלטות שמתפרסמות הבוקר ב"ישראל היום", נשמע חברו לסיעה בצלאל סמוטריץ' עונה לו ואומר "תהיה מפלגה ציונית דתית".

בהקלטות נשמע חבר הכנסת סמוטריץ' בשיחות עם חברי האיחוד הלאומי אומר: "יש, ותהיה גם בבחירות הבאות מפלגה ציונית-דתית בכנסת. מפלגה גדולה, משפיעה וחזקה, כזו שתפעל לטובת כל עם ישראל, אבל תעשה את זה מתוך מחויבות ברורה לערכי הציונות הדתית, פשוט כי זה מה שטוב לעם ישראל. כי ערכי הציונות הדתית הם לא ערכים פרטיים שלנו, הם הערכים שצריכים להנחות ולהוביל את כל עם ישראל ומדינת ישראל".

סמוטריץ' אף עקץ את בנט, והניסיון שנכשל עם הימין החדש ולא עבר את אחוז החסימה: "הגיע הזמן שנפסיק להתבייש בערכים שלנו ולחשוב שהדרך להגיע לעם ישראל היא דרך הסתרתם. היינו שם כבר פעם אחת. זה התרסק מתחת לאחוז החסימה בקלפי ועלה לנו באובדן מנדטים חמור לכל גוש הימין ובאובדן השלטון".

שר התחבורה לשעבר טען כי "כדי שמפלגה תהיה נאמנה לאורך זמן לערכי הציונות הדתית ולא תהפוך לשבשבת סקרים שמתמכרת להישגים ולכוח הפוליטי, עליה להיות מחויבת לציבור שנושא את הערכים האלה. זו הרי הצדקת קיומה של המפלגה. מפלגה פוליטית שמשרתת אידיאולוגיה, ולא אידיאולוגיה שמשרתת מפלגה פוליטית. זה התפקיד שלנו, של האיחוד הלאומי, בשותפות עם בנט. השותפות הזו היא טובה וצריכה להישמר. בזכות ההשלמה שלנו אחד את השני בתחומי העיסוק והמסרים, יש לנו היום 20 מנדטים בסקרים. אבל בתוך השותפות הזו לכל אחד יש את התפקיד שלו".

סמוטריץ' הבהיר את שאיפותיו מול שאיפות יו"ר מפלגתו ואמר: "בנט חותר לראשות הממשלה, וזה בסדר. אנחנו חותרים להנהגת הציונות הדתית ולהנהגת מדינת ישראל דרך הציונות הדתית. אנחנו שומרים על הייחודיות, העצמאות והשותפות המלאה שלנו בהובלת המפלגה המשותפת וזה תנאי בל יעבור מבחינתנו להמשכה".

עוד הוסיף והתייחס לאמירותיו של שר הביטחון לשעבר: "אני מבטיח לכם שלא יהיו 'נציגים שידאגו לציונות הדתית במפלגה של בנט', תהיה מפלגה ציונית-דתית שתלך בעזרת השם בשותפות, בסיעה אחת, עם מפלגת הימין החדש של בנט - ותבנה את התשתית למפלגה ציונית-דתית מובהקת".