בנט נגד מיקי זוהר: "הפסיקו לתקוע לגמזו מקלות בגלגלים"

לאחר המתקפות של יו"ר הקואליציה כנגד פרויקטור הקורונה, שרים וחברי כנסת עומדים לצדו של פרופסור גמזו. השר תמנו-שטה: "גמזו לא בא לזירת אגרוף עם פוליטיקאים - הוא בא להציל חיים תנו לו להצליח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/20 10:01 ז באלול התשפ

בנט נגד מיקי זוהר: "הפסיקו לתקוע לגמזו מקלות בגלגלים"
מיקי זוהר, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

במהלך הימים האחרונים החלו מתקפות הדדיות בין יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, לבין פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו. המתיחות בין השניים נובעת סביב אישור הטיסות לאומן, כאשר הפרויקטור נקט בצעדים נגד קיום הטיסות ואף שלח מכתב לנשיא אוקאינה שימנע כניסת ישראלים אליו למדינה. בעקבות כך ח"כ זוהר תקף את גמזו ואמר: "כדאי שיתחיל להיערך לזה במקום לשלוח מכתבים לאוקראינה בניגוד לעמדת ראש הממשלה".

מיקי זוהר נגד גמזו: "לא טיפל בהפגנות בבלפור כי חשש מהתקשורת. הטיסות לאומן יקרו"
פרופסור רוני גמזו: "יש התעסקות אובססיבית באומן"

לצדו של גמזו הביע תמיכה יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט, שקרא להפסיק להפריע לעבודתו של הפרויקטור: "שרי ממשלת ישראל, תנו לגמזו לעבוד. ‏הממשלה מינתה את פרופ׳ רוני גמזו לפרויקטור הלאומי נגד הקורונה. ‏ומאז, במקום לעזור לו, שרי הממשלה מתדרכים נגדו, קושרים את ידיו ותוקפים אותו בתקשורת ללא הרף. ‏הפסיקו לתקוע לו מקלות בגלגלים".

אל בנט הצטרפה גם שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, שמתמודדת בעצמה עם נגיף הקורונה: "פרופ' גמזו מוצא עצמו 'בזירת אגרוף' אל מול פוליטיקאים בזמן שבא להציל חיים. לא יעלה על הדעת שמינינו אותו, ואז פוליטיקאים מתוכנו יתישו אותו, במקום שיעסוק בבריאות הוא נאלץ לעסוק בפוליטיקה. אם גמזו סבור שהנסיעה לאומן מסוכנת, אנחנו צריכים לתת לו גיבוי כממשלה, ולמנוע טיסות המוניות שמסכנות את בריאות הציבור. אני מקווה שההיגיון והאחריות ינצחו את הפופוליזם ואת חסרי האחריות".

גם שר התיירות אסף זמיר הצטרף לקולות התמיכה ואמר בראיון לרשת ב': "אם הוא יפרוש זאת תהיה מכה במערכה נגד הקורונה ומחליף ראוי לא יימצא. צריך לגבות אותו כי הוא לקחת על עצמו את התפקיד הכי קשה שיש כרגע. כחול לבן מגבה אותו מהיום הראשון".

הבוקר (ה') השיב גמזו בעצמו על מתקפות זוהר ואמר: "רה"מ מתעסק בסוגיה לעומק ונכנס לכל הפרטים. הוא נותן את כל העזרה שלו, אבל כן - אני לא מרגיש את זה מכולם. ההתעסקות האובססיבית הזו שחייבים להטיס אותם. יו"ר הקואליציה עושה מאמצים להטיס אותם, אני רוצה שיו"ר הקואליציה יעשה מאמצים להורדת התחלואה". גמזו הודה שחלק מהפוליטיקאים מקשים על עבודתו: " לא מבינים את גודל האירוע, לא מבינים שלכל אחד יש תפקיד באירוע הזה. זה אירוע מורכב, כל אחת צריך לבצע את תפקידו. כולם צריכים להיות מכוונים אך ורק להורדת התחלואה".