מיקי זוהר נגד גמזו: "לא טיפל בהפגנות בבלפור כי חשש מהתקשורת. הטיסות לאומן יקרו"

יו"ר הקואליציה עולה למתקפה על ממונה הקורונה, על רקע הקרב על הטיסות לאומן, ואומר כי הטיסות לאומן יקרו, וכי גמזו "צריך להתחיל להיערך לזה, במקום לשלוח מכתבים בניגוד לעמדת ראש הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/20 09:15 ו באלול התשפ

מיקי זוהר נגד גמזו: "לא טיפל בהפגנות בבלפור כי חשש מהתקשורת. הטיסות לאומן יקרו"
ח"כ מיקי זהר, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר הקואליציה נגד ממונה הקורונה. ח"כ מיקי זוהר תוקף הבוקר (ד') בראיון לכאן חדשות בחריפות את ממונה המאבק בקורונה מטעם הממשלה, פרופ' רוני גמזו, וטוען כי הוא פועל בניגוד לעמדת ראש הממשלה נתניהו.

הטיסות לאומן: מיקי זוהר מקדם מתווה בניגוד לעמדת גמזו, ראש עיריית אומן: "אסגור את העיר"

לדברי זוהר, פרופ' גמזו לא טיפל בהפגנות נגד ראש הממשלה, על אף שמדובר בהתקהלויות המוניות, מכיוון ש"הוא חשש מהתקשורת", בניגוד להתנגדותו הנחרצת לטיסות לאומן. יו"ר הקואליציה אמר כי גמזו "צריך להבין שהטיסות לאומן יקרו" והוסיף כי "כדאי שיתחיל להיערך לזה במקום לשלוח מכתבים לאוקראינה בניגוד לעמדת ראש הממשלה", על רקע הדיווח כי גמזו פנה ישירות לממשלת אוקראינה, בבקשה למנוע כניסת ישראלים למדינה, בשל החשש מההתקהלויות בעיר אומן בראש השנה.

בהמשך אמר גמזו ב'גלי ישראל' כי "כרגע יש מצב שישנן 85 טיסות לאוקראינה מה שאומר ש-20 אלף ישראלים יכולים לטוס לאוקראינה תחת השגחה כבדה. גמזו בטוח שהוא יצליח למנוע את הנסיעה הזו. אז כמו שהוא לא הצליח למנוע את היכולת של אזרחים להפגין כך הוא לא ימנע גם את הטיסות". בתשובה לשאלה "מה הפריע לכם? המכתב שהוא שלח?", השיב זוהר: "כן. לא הוא זה שאמור לשלוח מכתבים לנשיא אוקראינה".

אמש הודיע זוהר כי יקדם מתווה לטיסות לאומן לראש השנה, במספר מצומצם יחסית של חסידים ותחת פיקוח הדוק. על פי המתווה שיאפשר טיסה של 6,000 חסידי ברסלב, הטיסות בהלוך ובחזור יהיו תחת פיקוח הדוק, הטסים יעברו בדיקות קורונה ביציאה מישראל ובחזרה אליה, ויחויבו בבידוד של שבועיים עם חזרתם לארץ. בחדשות 12 דווח כי רבני ברסלב תומכים במתווה.

זוהר כתב אמש בטוויטר כי "נכון לעכשיו קיימות 85 טיסות לאוקראינה לקראת ראש השנה, מדובר בכ-25,000 מקומות טיסה פתוחים. אני פועל להסכמה בין כל הגורמים לצמצם את מספר הנוסעים ל-6,000 איש תחת השגחה ושמירה קפדניים של השלטונות האוקראיניים. בנוסף, יש לפעול לבדיקות קורונה בעלייה ובירידה מהמטוס ולבידוד בחזרה ארצה".


(התדרוך היומי של פרופ' גמזו, אתמול)

ראש עיריית אומן, אולכסנדר צבריי, אמר אתמול כי לא יהסס להטיל סגר על העיר, אם יהיה בכך צורך. בראיון לחדשות 12 אמר צבריי כי "לפי מה שאני יודע, אמורים לאסור כניסה לאוקראינה מ-70 מדינות, אבל יש מידע שחסידים מגיעים ממדינות אחרות שהן לא מדינות אדומות – וזו בעיה גדולה מאוד". הוא הוסיף כי אינו מאמין למי שמגיע ומצהיר כי אינו חולה בקורונה. "אני לא סומך על זה שיש להם מסמכים שמאשרים שהם שליליים לקורונה", אמר ראש עיריית אומן, לדבריו, "למרות החלטת ממשלת אוקראינה, אני אסגור את העיר בוודאות".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) שוחחה אתמול עם ראש העירייה, וכתבה לאחר השיחה כי "מסקר שהוא ערך בקרב תושבי העיר 94% מתנגדים לכניסת החסידים לעיר השנה". בנוסף אמרה מלינובסקי כי צבריי "חושש מפני כניסת חסידים מקונקשנים ממדינות ירוקות". לדבריה, "כרגע יש באומן רק 14 מיטות לחולי קורונה, ונכון להיום 9 מהן תפוסות. כל גורמי הרפואה ובריאות הציבור באומן אומרים שהם לא יעמדו בלחץ".

היא הוסיפה כי צבריי מוכן למתווה מצומצם להגעת חסידים לעיר: "מבחינתו הוא מוכן למתווה מצומצם, לקבל בין 300 ל-500 חסידים ורבנים אבל רק אם ישמרו על ההנחיות. גם כשהיו חגים נוצריים כמו הפסחא, הם לא הלכו לכנסיות כי הוא סגר אותן אך ורק מתוך דאגה לבריאות הציבור.
בשנה הבאה הם ישמחו לקבל את כל מי שיגיע אבל כעת הם לא ערוכים ומאוד מודאגים שהעיר פשוט תקרוס ולא תעמוד בזה". 

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, היום צפויה ממשלת אוקראינה לאסור כניסת אזרחים משבעים מדינות המוגדרות 'אדומות', ובהן ישראל.

כאמור, המתווה של זוהר מנוגד לדעתו של פרופ' רוני גמזו, ממונה המאבק בקורונה מטעם הממשלה. פרופ' גמזו חזר בשבועות האחרונים שוב ושוב על התנגדותו להגעה של חסידי ברסלב לאומן, בשל הסיכוי הגבוה להדבקה המונית בצפיפות הרבה השוררת במקום בראש השנה. הבוקר אמר גמזו בתדרוך היומי, במענה לשאלת כתבת 'כאן' האם יתפטר במידה ודעתו לא תתקבל, כי "אם אראה שלא נותנים לי כלים להפחית את התחלואה אני חושב שהתשובה ברורה".

לפני כן אמר: "דעתי הנחרצת היא לא. אמרתי את זה כמה פעמים ואני לא רוצה לחזור על הסיפור הזה. לא אשנה את דעתי. אני לא רוצה להגיע לסגר". לדברי פרופ' גמזו, "העלייה שלנו פר נפש היא מהגבוהות בעולם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן