פרופסור רוני גמזו: "יש התעסקות אובססיבית באומן"

פרויקטור הקורונה יוצא נגד יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, על מאמציו לאשר טיסות לאומן "שיעשה מאמצים להורדת התחלואה". על המכתב לנשיא אוקראינה: "המכתב שלי היה חריג, אבל אני צריך לעשות דברים חריגים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/20 07:55 ז באלול התשפ

פרופסור רוני גמזו: "יש התעסקות אובססיבית באומן"
פרופ' רוני גמזו, צילום: Miriam Alster/Flash90

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, התראיין הבוקר (ה') לגלי צה"ל ולא הביע שום חרטה בעניין החלטותיו בנושא הטיסות לאומן. גמזו נתקל בהתנגדות רבה בנושא מול יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, שטען כי גמזו פועל בניגוד לעמדת ראש הממשלה נתניהו. זוהר יצא גם נגד המכתב ששלח גמזו לנשיא אוקראינה:"כדאי שיתחיל להיערך לזה במקום לשלוח מכתבים לאוקראינה בניגוד לעמדת ראש הממשלה".

מיקי זוהר נגד גמזו: "לא טיפל בהפגנות בבלפור כי חשש מהתקשורת. הטיסות לאומן יקרו"

בראיון הבוקר השיב פרופסור גמזו מתקפת נגד זוהר: "רה"מ מתעסק בסוגיה לעומק ונכנס לכל הפרטים. הוא נותן את כל העזרה שלו, אבל כן - אני לא מרגיש את זה מכולם. ההתעסקות האובססיבית הזו שחייבים להטיס אותם. יו"ר הקואליציה עושה מאמצים להטיס אותם, אני רוצה שיו"ר הקואליציה יעשה מאמצים להורדת התחלואה". גמזו הודה שחלק מהפוליטיקאים מקשים על עבודתו: " לא מבינים את גודל האירוע, לא מבינים שלכל אחד יש תפקיד באירוע הזה. זה אירוע מורכב, כל אחת צריך לבצע את תפקידו. כולם צריכים להיות מכוונים אך ורק להורדת התחלואה". 

גמזו גם השיב על בחירתו לעקוף את נתניהו ולשלוח באופן ישיר מכתב לנשיא אוקראינה: "אני מבין שהוא היה חריג, אבל מה לעשות? אני צריך לעשות מעשים חריגים כד להוריד את התחלואה. ואני לא רוצה לדבר על שר כזה או שר אחר, אני מדבר על הרוח, והרוח היא שעולם כמנהגו נוהג. כל אחד מבין שיש בעיה במדינת ישראל, אבל יש פרויקטור, יש משרד בריאות, יש מנכ"ל משרד הבריאות - זו בעיה שלהם. לא, זו בעיה של כולנו, לכולם יש מה לעשות. יש המון עבודה בכל המגזרים". 

גמזו הודה כי התקיפות נגדו גרמו לא לחשוב לפרוש מהתפקיד: "לפעמים עוברת בי המחשבה לעזוב את זה ולעביר את זה למישהו אחר, אני מזכיר לכולם שאני בלי כתב מינוי, אבל מי ייקח את זה? מי שמכיר אותי יודע שאני עקשן, אני נחוש, אני לוקח תפקיד ורוצה לעשות אותו עד הסוף. כשאני רואה שיש ירידות וקשיים זה לא מחזיר אותי אחורה ולא גורם לי להחזיר את המפתחות. מה שמטריד אותי זה הרוח של המדינה, חברי הכנסת, המשטרה, האזרחים. אני רוצה להראות החזרה של המסכות, הקטנה של ההתקהלויות, יש לנו שנת לימודים לפתוח. אני רוצה לראות שמירת מרחק והרבה יותר משמעת, ובסוף אני רוצה ניהול מכל גורם במדינה".