פרופ' גמזו רומז: אם עמדתי בנוגע לאומן לא תתקבל - אתפטר

ממונה הקורונה הזהיר מפני התחלואה הגבוהה במגזר הערבי, וחזר על עמדתו המתנגדת לכל טיסה לאומן לראש השנה: "לא אשנה את דעתי. אני לא רוצה להגיע לסגר", והוסיף: "העלייה בתחלואה בישראל פר נפש היא מהגבוהות בעולם"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/08/20 15:59 ה באלול התשפ

פרופ' גמזו רומז: אם עמדתי בנוגע לאומן לא תתקבל - אתפטר
חוזרים לסגר? העלייה לירושלים בתקופת ההגבלות, צילום: דני מרון, פלאש90

ממונה המאבק בקורונה מטעם הממשלה, פרופ' רוני גמזו, התייחס אחר הצהריים (ג') בתדרוך היומי לעלייה החדה בתחלואה שנרשמה הבוקר. לדברי גמזו, עיקר העלייה בתחלואה בישראל נמצאת כיום במגזר החרדי, ובייחוד במגזר הערבי. לדבריו, התחלואה במגזר הערבי כיום עומד על 28% מהתחלואה הכוללת בישראל, ומתקרב לשליש.

הכותל המערבי בצל הקורונה: הסליחות יתקיימו בקפסולות נפרדות

"ראשי הרשויות המקומיות הערביות רואים את זה, מרגישים מאוד מאוד לא בנוח, כי הדבר הזה מייצר מעגלי הדבקה. אנחנו רואים פתאום עלייה בחיפה. אני רוצה לבדוק שזה לא מצב שאנחנו לא יכולים לשלוט בו. אני קורא לחברה הערבית והמנהיגים לפעול. זה אסון". אמר ממונה הקורונה. לדבריו, "זה גידול שמביא אותנו לכמות של יותר מ-500 חולים חדשים כל יום. אנחנו מתקרבים ל-28% מהתחלואה במדינת ישראל, עוד מעט שליש משיעור החברה הערבית באוכלוסיית המדינה".


(התדרוך היומי של פרופ' גמזו)

על התחלואה בחברה החרדית אמר גמזו כי "המורכבות הנוספת היא תחלואה בחברה החרדית, שלאחר תגובה תקופה של רגיעה ראיתי בה עלייה בימים האחרונים. הדבר הזה מדאיג". הוא התייחס לכוונה להוציא כשמונים טיסות לאומן לקראת ראש השנה, ואמר כי "דעתי הנחרצת היא לא. אמרתי את זה כמה פעמים ואני לא רוצה לחזור על הסיפור הזה. לא אשנה את דעתי. אני לא רוצה להגיע לסגר". לדברי פרופ' גמזו, "העלייה שלנו פר נפש היא מהגבוהות בעולם".

בהמשך רמז כי אם דעתו בנוגע לטיסות לאומן לא תתקבל, הוא עשוי להתפטר. בתשובה לשאלת עיתונאית 'כאן' השיב: "אם אראה שלא נותנים לי כלים להפחית את התחלואה אני חושב שהתשובה ברורה".

על התחלואה באוכלוסייה הכללית, ובהתייחס ספציפית לערים נתניה, תל אביב וירושלים אין שינוי, אמר גמזו: "כל רשות מקומית חייבת לקחת את עצמה בידיים בהקשר הזה, ואני רואה את תהליכי העבודה ותהליכי הניהול".

טסים לאומן? לא השנה. למצולמים אין קשר לכתבה

טסים לאומן? לא השנה. למצולמים אין קשר לכתבהצילום: פלאש 90

"אני יודע ששואלים, מה עשית?", הוסיף ממונה הקורונה. "הדבר העיקרי שאני עושה זה מה שלא נעשה בעבר. אמרתי את זה הרבה מאוד פעמים. בנייה של תשתיות לאורך זמן. כן, לוקח זמן לצה"ל לבנות את התשתית של קטיעת השרשראות אבל כשהיא תיבנה עוד שבועיים בהפעלה חלקית היא תהיה בעלת עוצמה". לדבריו, "זו הדרך היחידה. כולם מדברים על סגר, אבל הדרך שלי היא לא סגר. היא לבנות תשתיות ניהול, לנהל את זה בתוך הרשויות המקומיות. אין דרך אחרת. אין לנו פתרון של הורדת תחלואה פתאומית".

על פתיחת מערכת החינוך, ובהתייחס למערכת החינוך החרדית שכבר נפתחה, אמר פרופ' גמזו כי "אני אצטרך לקבל החלטה יחד עם שר החינוך באילו ערים אדומות מערכת החינוך צריכה להיפסק. הסיכונים בחודש הזה רבים. לא פשוט לפתוח שנת לימודים ב-1 בספטמבר, יש מדינות בעולם שכלל לא היו שואלות את השאלה - ולא פותחות".

הבוקר נרשמה העלייה הגבוהה ביותר של נדבקים חדשים מאז ה-29 ביולי, לפני כמעט חודש. על פי נתוני משרד הבריאות, אמש נוספו 1,888 מאומתים חדשים לקורונה, מתוך 29,987 בדיקות. מספר החולים במצב קשה הגיע לשיא מתחילת התפרצות המגפה, ועומד הבוקר על 424. מספר החולים הזקוקים להנשמה עומד על 120, שיא בגל השני.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן