נתניהו לאולטימטום של גנץ: "אנחנו לא צריכים אפילו 24 דקות, יש תקציב מוכן"

ראש הממשלה מגיב לדברי גנץ וממשיך לדרוש מכחול לבן לאשר את התקציב החד שנתי שכבר הוכן מראש. במהלך הישיבה הודיע נתניהו כי מתווה פתיחת שנת הלימודים של שר החינוך יתקיים כסדרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/20 15:22 כ באב התשפ

נתניהו לאולטימטום של גנץ: "אנחנו לא צריכים אפילו 24 דקות, יש תקציב מוכן"
עונה לגנץ. נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ישיבת סיעת הליכוד , התכנסה מיד לאחר נאום הפתיחה של שר הביטחון בני גנץ בו הציב אולטימטום לראש הממשלה נתניהו לאשר תוך 24 את את החוק שידחה את ההצבעה על תקציב המדינה. נתניהו הגיב בעקיצה: "אנחנו לא צריכים 24 שעות, אנחנו לא צריכים אפילו 24 דקות. יש לנו תקציב מוכן". עוד בפתח הישיבה יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר התייחס גם לדברי גנץ ואמר: "מוטב לכחול לבן לא לאיים באי עמידה בהסכם, אני דוחה את האיומים, דוחה את האמירות הללו- הן מיותרות".

בני גנץ באולטימטום לנתניהו: "לאשר תוך 24 שעות את דחיית התקציב"

נתניהו ענה לבני גנץ ודרש ממנו לאשר את התקציב החד שנתי המוכן וכל מה שנדרש זה להצביע עבורו: "יש לנו תקציב מוכן ומותאם לקורונה, בדיוק למה שצריכים היום אזרחי ישראל. זה מזרים כסף גם לכיסים של האזרחים, גם לעסקים, זה מוכן וזה מה שצריך להעביר ואפשר לעשות את זה מייד. אני גם לא מתרשם מכל החוקים האיראניים והצפון קוריאניים האלה, לרמוס את רצון הבוחר מצד אנשים שלא מסוגלים לנצח בקלפי. לא 24 שעות לא 24 דקות, יש תקציב מוכן וצריך לעשות אותו עכשיו".

נתניהו התייחס גם על פסיקת בג"ץ שביטל את הריסת בית המחבל שהרג את חייל סיירת גולני סמל ראשון עמית בן יגאל ז"ל.  "זאת החלטה אומללה של בג״ץ שסירב לבקשתנו להרוס את בית המחבל שרצח את חייל צה״ל עמית בן יגאל ז״ל, שהיה בן יחיד להוריו. אני דורש לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב. אסור לתת רוח גבית לטרור. המדיניות שלי כראש ממשלה היא להרוס בתי מחבלים ואני מתכוון להמשיך בה". בזמן הישיבה הודיע ראש הממשלה ששנת הלימודים תפתח כסדרה לפי המתווה שגיבש שר החינוך יואב גלנט.