בני גנץ באולטימטום לנתניהו: "לאשר תוך 24 שעות את דחיית התקציב"

יו"ר כחול לבן נשא נאום בפתיחת ישיבת הסיעה, בה קרא לנתניהו לשמור על ממשלת האחדות. גנץ הזהיר מפני יציאה לבחירות וקרא לראש הממשלה: "מי שאוהב את מדינת ישראל לא לוקח אותה לבחירות בעת הזו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/20 14:58 כ באב התשפ

בני גנץ באולטימטום לנתניהו: "לאשר תוך 24 שעות את דחיית התקציב"
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קריאה לשיתוף פעולה: שר הביטחון וראש הממשלה החלופי בני גנץ נשא נאום בפתיחת ישיבת סיעתו, כחול לבן. ישיבת הסיעה התכנסה היום (א') כדי לדון במשבר סביב סוגיית התקציב שעלולה לפגוע בשלמות הממשלה. נאום הפתיחה של גנץ הופנה כולו אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במטרה למנוע יציאה לבחירות ולאמץ את הצעת החוק שתדחה את ההצבעה על התקציב. לשם כך הציב גנץ לנתניהו אולטימטום להצביע בעד הצעת החוק: "לאשר תוך 24 שעות את דחיית התקציב, בלי טריקים ובלי שטיקים".

https://www.facebook.com/BeGantz/videos/597261910972599

עוד הוסיף גנץ: "לכל החלטה אחרת אין הסבר ענייני ובחירות בעת הזו הן יריקה בפרצופם של האזרחים. העברת דחיית התקציב בקריאה טרומית בלבד היא סיפור מעשייה שלא יקוים. הסר את איום הבחירות מסדר היום ובמקום פאניקה נאפשר לציבור ודאות". גנץ קרא לנתניהו להישאר מאוחדים לטובת האזרחים ובכך למנוע יציאה לבחירות ופגיעה כלכלית נוספת למשבר שכבר קיים  "נפעל יחד למען העם, אין פתרון אחר".

גנץ חזר על המסרים והבהיר כי הצבעה על התקציב היא רק לטובת האזרחים: "מי שאוהב את מדינת ישראל לא לוקח אותה לבחירות בעת הזו. מי שאכפת לו מאזרחי ישראל לא עושה צעדים שיביאו לקריסה כלכלית ובריאותית של רבים מהם בתקופה זו. החלטת הליכוד מאמש להסכים לדחיית אישור התקציב היא אכן חשובה והכרחית למען אזרחי ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו, אני קורא לך להעביר החלטת ממשלה עוד היום לדון ולאשר בתוך 100 ימים את תקציב המדינה".