אלקין: "אם יהיו בחירות כחול לבן תימחק"

השר להשכלה גבוהה מעריך כי הסיכוי לבחירות גבוה - אם בכחול לבן לא יתעשתו: "אין סיבה להחזיק כבני ערובה המון אזרחים רק בגלל שמישהו עלה על עץ ולא יודע לרדת ממנו". השר ניסנקורן: "הסיפור של התקציב תמוה ומוזר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/20 10:37 יט באב התשפ

אלקין: "אם יהיו בחירות כחול לבן תימחק"
השר זאב אלקין, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

האם מדינת ישראל בדרך לבחירות? השר להשכלה גבוהה ומים, זאב אלקין, אומר הבוקר (א') בראיון לכאן חדשות כי התקציב לשנה זו כבר מוכן, ואם תהליך אישורו ייעצר כרגע, בגלל המלחמות בקואליציה בין הליכוד וכחול לבן או אפילו הליכה לבחירות, התקציב יעבור רק בחודש דצמבר. 

המשבר מחריף: בוטלה ישיבת הממשלה

לדברי אלקין, "כרגע התקציב היחיד שמוכן הוא לשנת 2020, אם אנחנו עוצרים את התהליך, המשמעות היא שגם התקציב לשנה הזו יאושר רק בדצמבר. אין סיבה להחזיק כבני ערובה המון אזרחים רק בגלל שמישהו עלה על עץ ולא יודע לרדת ממנו".

על ביטול ישיבת הממשלה בשל המשבר בקואליציה אמר השר אלקין, הנחשב למקורב לראש הממשלה נתניהו: "ביטול ישיבת ממשלה זה לא אירוע של כל יום. אני לא מבין מה ההיגיון של כחול לבן להסלים את המשבר. לא משחקים בסיוע, בוודאי לא לשכבות החלשות". על הסיכוי להליכה לבחירות בשל אי אישור התקציב אמר אלקין: "אם לא תהיה התעשתות של כחול לבן - הסבירות מאוד גבוהה. כחול לבן הולכת להימחק בבחירות הקרובות".

ראיון עם השר זאב אלקיןצילום:

שר המשפטים אבי ניסנקורן האשים בכאן חדשות את הליכוד, ואמר כי "יש פה שני צדדים – צד אחד זה כחול לבן שרוצה ממשלת אחדות וצד שני שלא הפנים שיש כרגע קורונה ומשבר כלכלי וצריך לעבוד בשביל האזרחים. הסיפור של התקציב תמוה ומוזר".

ניסנקורן שלח עקיצה לראש הממשלה: "הליכה לבחירות זו סיטואציה קשה לישראל. אני מקווה שלא ניגרר לבחירות משיקולים לא ענייניים. מהותית אנחנו לא חושבים שראש ממשלה צריך לכהן עם כתב אישום, אבל אחרי 3 סבבי בחירות וקיפאון חשבנו שצריך להירתם ולשים דברים בצד".

עם זאת שר המשפטים טוען כי אינו מתחרט על החלטת מפלגתו להיכנס לקואליציה: "אני לא מתחרט על הכניסה לממשלה. גם בתוך הקואליציה אנחנו חייבים לעמוד על העקרונות שלנו".

שר המשפטים אבי ניסנקורן

שר המשפטים אבי ניסנקורן צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90