סמוטריץ': נתניהו לא התכוון להעביר לגנץ את תפקיד ראש הממשלה

חבר הכנסת סמוטריץ טוען כי "אסור בעת הזו ללכת לבחירות ואין גם מקום לממשלה חלופית, אם לא יהיה תקציב, צריך לפזר את כנסת וללכת לבחירות". ועל עבודתו באופוזיציה הוא אומר: "אנחנו משפיעים מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 14:29 ז באב התשפ

סמוטריץ': נתניהו לא התכוון להעביר לגנץ את תפקיד ראש הממשלה
נתניהו לא התכוון להעביר את התפקיד לגנץ. סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"לא חושב שמישהו חשב אי פעם שנתניהו התכוון לתת לגנץ להיכנס", כך אמר היום חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) ב"כאן מורשת". "אני מדבר בניגוד לאינטרס הפוליטי שלי", הוא הוסיף. "ואני אומר גם ברמת ההוגנות. נתניהו חתם הסכם קואליציוני עם גנץ, הבטיח להעביר לו את ראשות הממשלה אחרי שנה וחצי, הוא צריך לעמוד בזה".

לרוחות הבחירות הנושבות בתקופה האחרונה הוא מתייחס בנחרצות. "אני חושב שללכת לבחירות שוב, בעיתוי הזה, במשבר הגדול הזה, זה חוסר אחריות ולכן מצופה מאנשים מבוגרים שמתיימרים להנהיג את מדינת ישראל לנהוג באחריות ולשים בצד את החשבונות הפוליטיים שלהם".

סמוטריץ' בחר להדגיש את חששו מבחירות בזמן הקורונה. "אני חושב שאסור בעת הזו ללכת לבחירות ואין גם מקום לממשלה חלופית", אך יחד עם זאת הוא אומר כי."אם הממשלה לא תעביר תקציב, גם אם יפתרו את העניין הטכני, צריך לפזר את הכנסת וללכת לבחירות".

לדעתו של חבר הכנסת סמוטריץ' מבחינה מקצועית נכון יותר לתמוך בתקציב חד שנתי, וגם כל אנשי המקצוע תומכים בזה, "אבל אם נתניהו מנסה להעביר אותו כדי לפרק את השותפות עם גנץ זה לא הגון. להפר את ההסכם עם גנץ זה לגרום לחוסר אמון של הציבור בפוליטיקה. מי שעושה פוליטיקה על גבי האינטרסים הכי חשובים היום במדינת ישראל במשבר הכלכלי, הוא בעיניי אדם חסר אחריות. זה נכון גם על נתניהו וזה נכון גם לגבי גנץ".

ישיבת ועדת הכספים, היום

ישיבת ועדת הכספיםצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לגבי סדר יומו של חבר כנסת מהאופוזיציה הוא אומר שהוא עדיין עסוק בעשייה. "אני מקדם הצעות חוק, אני מקדם דיונים, אני פותר לעשרות ומאות אנשים בשבוע בעיות. אני עכשיו בדרכי לדיון בוועדת הכספים כדי שבתכנית המענקים לא יקפחו את הילד הרביעי והלאה, היא (ההצבעה בוועדת הכספים) הרבה מאוד בגלל הלחץ שלי וגם בגלל ההבנה שאם חס ושלום הוא (יו"ר הועדה, משה גפני) ירים ידיים ויוותר הוא לא יוכל להראות את הפרצוף שלו מול הציבור שלו כי אני אהיה שם להזכיר לו את זה. אז אני חושב שאני עושה הרבה מאוד עשייה".

גם בעבודת המפלגה מתוך האופוזיציה יש הרבה משמעות לדבריו: "אני חושב שאנחנו משפיעים מאוד. אני חושב שהיכולת שלי לאתגר את הקואליציה על כל חלקיה, גם את הליכוד בסוגיות לאומיות והצורך לטפל במערכת המשפט, וגם את המפלגות החרדיות בסוגיות של זהות יהודית של מדינת ישראל ובדאגה לפרט של הציבור החרדי, נדמה לי שאני מוצא את הנתיבים לפעול ולעשות בסייעתא דשמיא. האתגור הזה הוא חשוב מאוד", מחדד סמוטריץ'. "הוא מניע אותם לפעולה לפעמים לא פחות ואולי יותר מכשאתה חבר קואליציה. זו המטרה של אופוזיציה. אופוזיציה טובה המטרה שלה להזכיר לממשלה את תפקידה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן