כך פעל השר אוחנה על מנת לצמצם את כמות המפגינים נגד נתניהו

נחשפו הקלטות בין השר לביטחון פנים לבין מפקד מחוז ירושלים, בו הם מתכננים כיצד לצמצם את כמות המפגינים. השיטה: חלוקת יתר של דו"חות נגד אלו שלא עטו מסיכה. אוחנה על ההפגנות: "זה לא דבר שאתה יכול להשלים איתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/20 08:27 ו באב התשפ

כך פעל השר אוחנה על מנת לצמצם את כמות המפגינים נגד נתניהו
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בחשיפה של כאן 11 נמצא כי השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, פעל בימים האחרונים נגד ההפגנות בבלפור וביקש לצמצמם. ההחלטה הגיעה לאחר החלטת בג"ץ כי ניתן לקיים את ההפגנות מול מעון ראש הממשלה. בהקלטות נשמעו חילופי דברים בין השר אוחנה לבין מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, בהם ביקש השר מידיד למצוא דרכים "לאתגר" את פסיקת בג"ץ.

 

" width="100%">

"אני לא מבין למה אנחנו לא אוסרים את הדבר הזה?" העלה השר כתהייה בפני מפקד המחוז. כתשובה ענה ידיד לאוחנה כי כדי לצמצם את כמות המפגינים המשטרה מחלקת דו"חות למפגינים שנמצאו ללא מסכה, הקפדה שלא נעשית בהפגנות אחרות, לדברי ידיד. "אנחנו לא יכולים להמשיך עם הברדק הזה" אומר השר אוחנה "אנחנו לא יכולים להמשיך את האנרכיזם הזה, לא יכולים. יש הבדל בין הפגנה לבין האירועים שאנחנו רואים בחודשים האחרונים". 

ההפגנה בירושלים

"אנחנו לא יכולים להמשיך את האנרכיזם הזה". ההפגנה בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר אוחנה חושף את מניעיו לפעולה: "אני מבקש לאתגר את פסיקת בית המשפט. אני לא יודע להסביר לציבור מדוע אנחנו אוסרים על תפילה ומופעי תרבות, ולא אוסרים על הדבר הזה. הם משתלטים על המדרכות  עם שקי שינה, מזרנים ודוכנים שלמים. אל תשלימו עם זה". על אף ניסיונו של מפקד המחוז לרצות את השר, אוחנה קוטע את דבריו כעס ואומר: "מפקד המחוז, ונדליזם זה לא רק ניפוץ חלונות - מה שהם עושים זה ונדליזם וזה לא דבר שאתה יכול להשלים איתו".

מהמשטרה מסרו בתגובה לדברים: "משטרת ישראל מבצעת אכיפה של חובת עטיית מסכה במרחב הציבורי גם במחאות, זאת ללא משוא פנים וללא כל קשר לזהות המפגינים או נושא המחאה. נזכיר כי ההיתר שניתן להפגין אינו פוטר אף אדם מעטיית מסכה במהלך ההפגנה כדי למנוע הדבקה המונית, לכן פעילות הסברה והאכיפה בהקשר של עטיית מסכות בוצעה בהפגנות השונות. לצד יתר משימות המשטרה, נמשיך לפעול גם לאכיפת התקנות למען שלום הציבור ובריאותו".