ועדת הכנסת אישרה את פיצול הרב פרץ מימינה

ועדת הכנסת אישרה את בקשת השר רפי פרץ להתפלג מסיעת ימינה ברוב של 10 תומכים, 2 מתנגדים ונמנע אחד. ימינה התנגדה לפיצול בטענה: "זה לא מה שהבטחתנו לבוחרים ולא ניתן לגיטימציה לפיצול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/20 12:18 כב בתמוז התשפ

ועדת הכנסת אישרה את פיצול הרב פרץ מימינה
הרב פרץ., צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ועדת הכנסת אישרה את הפיצול בין הבית היהודי לבין ימינה: לפני שבוע הגיש הרב רפי פרץ לוועדת הכנסת בקשה להיפרדות מוחלטת מימינה. היום (ג') וועדת הכנסת דנה בבקשה כשנציג ימינה הוא מתן כהנא. ימינה התנגדה לבקשת הפיצול בטענה: "זה לא מה שהבטחתנו לבוחרים ולא ניתן לגיטימציה לפיצול". בימינה דרשו להכיר ברב פרץ כפורש ולא כפילוג מטעם שתי המפלגות. בתום הדיון הוכרע כי הפיצול בין הבית היהודי לימינה אושר, ברוב של 10 תומכים, 2 מתנגדים ונמנע אחד.

הרב רפי פרץ, כבר החל בפרידה מימינה כשבחר להיכנס לקואליציה בזמן שיתר חברי ימינה בחרו באופוזיציה. לאחר שפרש וקיבל בעד הצטרפותו לקואליציה את תפקיד השר לענייני ירושלים ומורשת.

במכתב הבקשה להיפרדות כתב הרב פרץ: "בהתאם לסעיף 60(א) לחוק הכנסת, מוגשת בזאת הודעה על התפלגות מפלגת הבית היהודי מיסודה של המפד"ל מסיעת ימינה, בהתאם לסעיף 59 (2) לחוק הכנסת". לאחר ההתפצלות יוחזר השם הקודם לסיעה - הבית היהודי. סיעת הבית היהודי לבדה אינה צפויה לעבור את אחוז החסימה במידה ויהיו בחירות, ולכן היא צפויה לערוך חיבור טכני יחד עם הליכוד.

לפני כחודש פרסמנו כאן לראשונה כי הבית היהודי תחשב לאחר הפיצול כמפלגה בעלת שני מנדטים, ולא אחד, בחישוב העתידי של הכספים הקואליציוניים של הממשלה הנוכחית. ההסכם הזה נחתם בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר הבית היהודי רפי פרץ בליל הגשת הרשימות לכנסת ה-23, כפיצוי לפרץ על ההחלטה לחבור לימינה ולנטוש את בן גביר. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן