נתניהו ופרץ סיכמו: הבית היהודי שווה שני מנדטים בחישוב הכספים הקואליציוניים

ההסכם בין ראש הממשלה ליו"ר הבית היהודי נחתם בליל הגשת הרשימות לכנסת ה-23, כפיצוי לפרץ על ההחלטה לחבור לימינה. הבית היהודי ייהנו מכספים קואליציוניים כפולים, למרות שהם נחשבים רק למנדט אחד

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 25/06/20 12:14 ג בתמוז התשפ

נתניהו ופרץ סיכמו: הבית היהודי שווה שני מנדטים בחישוב הכספים הקואליציוניים
פרץ לבדו, אך שווה שני מנדטים , צילום: פלאש 90, הדס פרוש

הבית היהודי תחשב מפלגה בעלת שני מנדטים, ולא אחד, בחישוב העתידי של הכספים הקואליציוניים של הממשלה הנוכחית. הסכם זה נחתם בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר הבית היהודי רפי פרץ בליל הגשת הרשימות לכנסת ה-23, כפיצוי לפרץ על ההחלטה לחבור לימינה ולנטוש את בן גביר. 

הכספים הקואליציוניים של כל מפלגה מחושבים לפי מספר המנדטים שלה, כך שכל מנדט שווה סכום מסוים, ולכן ככל שהמפלגה גדולה יותר כך היא מרוויחה סכום גדול יותר. פרץ נכנס לממשלה הנוכחית בגפו, ללא שאר חברי ימינה, אך, כאמור, הוא אינו מחושב כמנדט יחיד. אלא יקבל סכום כפול לטובת המפעלים של הציונות הדתית בכלל, ותקציבי החמ"ד בפרט. נזכיר כי מרבית תקציבי החמ"ד נשענים על כספים אלו ובלעדיהם הוא עלולים לקורס. 

חישוב חלוקת הכספים בין המפלגות יהיה נמוך משמעותית מהשנים הקודמות בגלל משבר הקורונה והקיצוץ הרוחבי שעתיד לקרות בכל המשרדים, ולכן גובה השווי של מנדט יהיה נמוך. אולם יחד עם זאת זהו הישג יפה לפרץ שהצליח לחלץ עוד כספים מנתניהו והליכוד, דבר שפוליטיקאים עשו מאז ומתמיד.  כך יוכל  פרץ לחלק את הכספים כראות עיניו ולשפר את מעמדו במגזר ואת תדמיתו הציבורית שנפגעה במהלך השנה האחרונה.