הוועדה לבחירת דיינים: החרדים בעד איילת שקד, בליכוד מסתייגים

חברי המפלגות החרדים מעוניינים שאיילת שקד תהיה נציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת דיינים. בליכוד הודיעו כי לא יתמכו בהחלטה ויתנו חופש בחירה בנושא. גם הרב פרץ תומך בשקד: "‏איילת הוכיחה בעבר כי מינוי דיינים ראויים זהו נושא חשוב עבורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 15:41 כא בתמוז התשפ

הוועדה לבחירת דיינים: החרדים בעד איילת שקד, בליכוד מסתייגים
איילת שקד. מותחת ביקורת על נתניהו, צילום: פלאש 90

ביום רביעי תתקיים ההצבעה לבחירת הנציגים בכנסת לוועדה למינוי דיינים. נציג הקואליציה יהיה חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה, וכעת נדרשת הבחירה לנציג האופוזיציה. במפלגות החרדיות תומכים דווקא באיילת שקד שתקבל את התפקיד ופנו אל הליכוד להצביע גם הם לשקד. אלא שבליכוד סירבו לבקשה.

בליכוד טענו כי הם ייתנו חופש הצבעה, ובכך הם לא מתחייבים ששקד היא זאת שתבחר. המועמדת השנייה לתפקיד מהאופוזיציה היא חברת הכנסת מרב מיכאלי. ברב החרדים מעדיפים כנראה את שקד שתנסה לקדם אנשים מהציונות הדתית לעולם הדיינות, מאשר את חברת הכנסת מיכאלי שעלולה להתנגד לכל מהלך שיציעו החרדי בוועדה.

שקד זוכה גם לתמיכה מהשר לענייני ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ שכתב: "‏מינוי דיינים הוא נושא חשוב מאד עבור הציונות הדתית. ‏ביום רביעי, ב"ה, אני מתכוון לתמוך בח"כ איילת שקד כחברה בוועדה למינוי דיינים. ‏איילת הוכיחה בעבר כי מינוי דיינים ראויים זהו נושא חשוב עבורה ואני משוכנע שכך גם היא תפעל בעתיד". 

כזכור,  הממשלה להעביר את הוועדה למינוי דיינים לידי מפלגת ש"ס, מה שעורר את חמתם של חברי 'ימינה' שתקפו את נתניהו ואת הליכוד. אלא שנתניהו שוחח עוד לפני הבחירות עם הרב דרוקמן ואמר לו שיעניק לש"ס את ראשות הוועדה למינוי דיינים. באותה שיחה גם הובטח לרב דרוקמן שייצוג הציונות הדתית בוועדה למינוי דיינים לא יפגע,  ללא קשר להרכב שבו תוקם הממשלה. כעת נראה שהליכוד חוזרת בה מההתחייבות.