ימינה דורשת: ועדת חקירה לבדיקת ניגודי עניינים בבג"ץ

"נדרשת הקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי עניינים בבית המשפט העליון" כך נכתב בבקשת ימינה לכנסת. "תגובות השופטים המקוממות, מלמדות על חוסר נכונות לתקן את המעוות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 09:33 טו בתמוז התשפ

ימינה דורשת: ועדת חקירה לבדיקת ניגודי עניינים בבג"ץ
בג"ץ. ארכיון , צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

אתמול (ב') הוגשה דרישה להקמת ועדת חקירה פרלמנרית לבדיקת ניגודי עניינים בבית המשפט העליון. ההצעה הונחה  ל ידי ח"כ בצלאל סמוטריץ' וסיעת ימינה, ההצעה תעלה למליאת הכנסת ביום ד'. בבקשה נכתב: בשבועות האחרונים התפרסמו רצף תחקירים עיתונאיים המגלים מציאות שאינה מתקבלת על הדעת של ניגודי עניינים קשים אצל שופטי בית המשפט העליון, היושבים בדין בתיקים של בעלי דין או עורכי דין שיש להם זיקה אליהם".

עוד נכתב: "מה שמטריד עוד יותר מהתחקירים עצמם הן תשובות השופטים המקוממות, המלמדות על חוסר הבנה, שלא לומר התכחשות, לבעייתיות הרבה הכרוכה בכך, ועל חוסר נכונות לתקן את המעוות.
עוד עולה מהתחקירים היחס המזלזל של השופטים לרשימת המניעויות שלהם, החוסר בכללי מניעויות למניעת ניגודי עניינים, העדר פיקוח ובקרה, הוספה ומחיקה של בעלי ניגודי עניינים מרשימת המניעויות לפי העת והשעה, תוך התעלמות מוחלטת מחשש הטיית הדין והפגיעה הקשה באמון הציבור במערכת המשפט".

בעקבות כך דרשו בימינה להקים ועדת חקירה: "משכך הם פני הדברים, ומתוקף תפקידה של הכנסת לבקר את פעולות הרשות המבצעת והרשות השופטת, נדרשת הקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא. הוועדה תידרש לבחון לעומק את ניגודי העניינים האמורים, האם ניגודי העניינים קיימים בבית המשפט העליון לבדו, או שמא פשה הנגע בערכאות הנמוכות יותר, האם קיימים ניגודי עניינים נוספים במערכת המשפטית שטרם נחשפו לציבור ועלולים להגדיל את הפגיעה באמון הציבור במערכת המשפטית, ולבסוף לגבש את התיקונים המערכתיים הנדרשים בעניין ואת אמות המידה למניעת ניגודי עניינים במערכת המשפט, לרבות באמצעות חקיקה".