מקומם: שופטי העליון דנים בתיקים שיש להם ניגוד עניינים בנושא

תחקיר שנערך מצא כי כל שופט בבית המשפט העליון רשם עם אלו גורמים עליו להימנע לעסוק בבית המשפט, בשל ניגוד עניינים. אלא שעל אף קיום הרשימה מספר שופטים נמצאו כשהם לא מקפידים על ניגוד העניינים בפועל

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/20 12:20 ט בסיון התשפ

מקומם: שופטי העליון דנים בתיקים שיש להם ניגוד עניינים בנושא
צילום: פלאש 90

הנהלת בית המשפט העליון החליטה בהחלטה פנימית, כי כל שופט יערוך רשימה בה רשומים אנשים וגורמים שונים להם יש עמם ניגוד עניינים. המטרה כמובן למנוע מכל שופט לשפוט בתיק בו נמצא מישהו מהרשימה שלהם. בתחקיר שערכו בכאן 11 נמצאו שתי בעיות, האחת שאותה רשימה איננה גלויה לציבור, או אפילו לעורכי הדין כדי שיוכלו לעיין בה. ושנית נמצאו מספר מקרים בהם השופטים לא הקפידו על ניגוד עניינים, אותו רשמו בעצמם.

בתחקיר נאספו מספר מקרים של שופטים שונים שעסקו בתיקים שעליהם הצהירו כי יש להם ניגוד עניינים. השופטת ענת ברון הייתה שותפה בדיון שנעשה נגד עיריית נתניה, על אף שהעירייה נמצאת ברשימה שלה. כך גם השופט ניל הנדל שרשם את בית החולים סורוקה ברשימה שלו, והשתתף בדיון  נגד בית החולים שנתבע על רשלנות רפואית. השופט מני מזוז ישב בעתירה שנגעה לרות דוד שעבדה בעבר תחתיו, ועוד מקרים נוספים של שופטים אחרים.

השופטים הגיבו על הטענות, כאשר השופטת ברון טענה כי ידעה שעיריית נתניה מעורבת בתיק רק סמוך לדיון ושזה היה מאוחר מידי. השופט הנדל טען שההכרות שלו הם עם רופאים ספציפיים בבית החולים סורוקה, ואלה לא עמדו למשפט. השופט מזוז כי לא היה לו קשר אישי עם רות דוד אלא רק קשרים מקצועיים.