בנט בתגובה לפיגוע בתל אביב: "האינתיפאדה השנייה ארכה מספר שנים אבל בסוף ניצחנו"

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא הצהרה מהקריה בתל אביב בעקבות הפיגוע הקשה בדיזינגוף בו נרצחו שני אזרחים ישראלים ואמר: "זו עשויה להיות תקופה ארוכה" | גם גנץ ובר-לב מסרו הצהרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/22 11:30 ז בניסן התשפב

בנט בתגובה לפיגוע בתל אביב: "האינתיפאדה השנייה ארכה מספר שנים אבל בסוף ניצחנו"
בנט, גנץ ובר-לב בהצהרה, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

צפו בהצהרות:

בתגובה לפיגוע הקשה בתל אביב, ראש הממשלה נשא הצהרה בקריה בתל אביב. בהצהרה הוא חשף כי היה מי שסייע למחבל, ואמר כי התקופה הקשה עשויה להימשך. גם גנץ ובר לב נשאו הצהרות.

בנט: צריכים אמונה בצדקת דרכנו

"אזרחי ישראל, זה יום קשה. ראשית, אני מבקש לשלוח מכאן תנחומים למשפחות הנרצחים, תומר מורד ואיתם מגיני זכרם לברכה, ולאחל בשם כל העם החלמה מהירה ובריאות שלמה לפצועים. שוחחתי מוקדם יותר הבוקר עם אביו של תומר ז"ל, שסיפר לי בכאב נורא על בנו. תומר, איתם ושאר נרצחי גל הטרור הזה, הם הפנים היפות של הארץ הזו", אמר בנט.

הוא הוסיף: "לולא היו תופסים והורגים אותו עכשיו, האירוע היה יכול להתגלגל ימים ארוכים. אנחנו יודעים שמדובר במחבל בן 29, מג׳נין, בלי השתייכות ארגונית, אבל שהיה מי שסייע לו, גם בהתארגנות וגם בהשגת האמל"ח. ראיתי את אביו של המחבל מסית לעוד אלימות ומתגאה בבנו הרוצח, ראינו את החגיגות ואת חלוקת הממתקים בג׳נין ובעזה. אלה האנשים שאנו מתמודדים איתם. לא, זה לא יחידים.

"אנחנו בתקופה קשה ומאתגרת. יתכן שהיא תהיה ממושכת. האינתיפאדה השנייה ארכה מספר שנים אבל בסוף ניצחנו. גל טרור הבודדים של 2016-2015 נמשך למעלה משנה, ועלה לנו ב-50 נרצחים אבל בסוף ניצחנו. גם הפעם ננצח. צריכות להיות לנו ציפיות גבוהות מעצמנו. אנחנו - כעם, כמדינה - נצטרך אורך רוח, עצבים חזקים, עירנות אזרחית של כולנו, ומעל לכל אמונה גדולה בצדקת דרכנו בארץ הזאת", אמר.

גנץ: "ביצענו כבר כ-200 מעצרים"

שר הביטחון, בני גנץ, אמר בהצהרה המשותפת: "אזרחי ישראל, אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת, מול רצף אירועי טרור בתוך המדינה לצד רגישות מבצעית ודריכות בגבולותיה ומעבר להם. מדינת ישראל, היא המדינה החזקה ביותר באזור. אויבינו יודעים זאת ומרגישים זאת. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות נרצחי הפיגועים ולאחל החלמה מהירה לפצועים".

"הרמאדן צריך להיות חודש של פולחן דתי ובילוי משפחתי. אני מאמין שכך חושבים מרבית הפלסטינים, שהטרור פוגע בהם ובאינטרסים שלהם. כך גם אזרחי ישראל המוסלמים. טוב עשתה הרשות הפלסטינית שגינתה את הפיגוע, הדרישה שלי ממנה היא שלצד הגינויים יורחבו הפעולות נגד מחוללי הטרור, בכל הגזרות. ביצענו כבר כ-200 מעצרים, ואם יידרש יהיו אלפים. איננו מענישים ציבור – אבל הביטחון קודם לכל", הוסיף גנץ.