קרבות הליכוד: חוק ברקת עבר במליאת הכנסת | ברקת: "הם מפחדים"

לאחר שוועדת השרים לענייני חקיקה החליטה כי תתמוך בהצעת החוק של חבר הכנסת דודי אמסלם, במליאה עלתה ועברה הצעה זהה של חבר הכנסת שרן השכל. ההצעה עוסקת בשימוש בהון אישי בזמן בחירות ופוגעת בחבר הכנסת ניר ברקת, המיליארד הראשון בכנסת, שהגיב: "זה לא יעזור להם"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 29/12/21 18:34 כה בטבת התשפב

קרבות הליכוד: חוק ברקת עבר במליאת הכנסת | ברקת: "הם מפחדים"
ברקת ונתניהו, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

סכסוכי הליכוד מגיעים להצבעת הממשלה: הצעת החוק של חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד שנועדה להגביל את השימוש בהון עצמי בזמן בחירות עלתה היום (ד') להצבעה ולא עברה, אלא שלאחריה עלה חוק זהה של שרן השכל שעבר ברוב של 64 מול 17. החוק נועד לפגוע בחבר הכנסת ניר ברקת שהיה למיליארדר הראשון בכנסת. כמה מחברי הכנסת בליכוד התנגדו להצעת החוק.

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה בתחילת השבוע את הצעת החוק של אמסלם, ובכדי לבצע את התרגל שבו עלתה הצעת החוק של השכל אושרה במשאל טלפונים הצעת החוק הדומה. יו"ר האופוזיציה נתניהו לא נכח בהצבעה וכך גם נהגו חברי כנסת שונים בליכוד.

לפיד נגד אמסלם: "מוביל שיח אלים"

לפני עליית החוקים שלח שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ערר לשר המש]טים גדעון סער ובו הוא כתב: "מציע ההצעה ח"כ דודי אמסלם מוביל שיח אלים ופוגעני במליאת הכנסת ומבייש את מעמד חברי הכנסת והמליאה". בעקבות הדברים הללו ביקש לפיד להסיר את הצעת החוק של אמסלם. 13 מחברי הכנסת של הליכוד תמכו בהצעתה של חברת הכנסת השכל.

ברקת: "את התשוקה והאהבה שיש לי לעם ישראל אף אחד לא יוכל לכבות"

חבר הכנסת ניר ברקת, נגדו הופנה החוק, הגיב: "לצערנו, יש עסקנים שעדיין תקועים בפוליטיקה הישנה - והם מפחדים ממני, והפחד שלהם מביא אותם לחוקק נגדי חוק פרסונלי. זה לא יעזור להם! כי את התשוקה והאהבה שיש לי לעם ישראל אף אחד לא יוכל לכבות".

ברקת הוסיף: "בימים אלה, כשהמדינה מתמודדת עם האיום האירני, משבר הקורונה, גל התייקרויות קשה, והבעיות רק הולכות וגדלות, במה מתעסקת הממשלה של סער, בנט, לפיד וכל עסקני הפוליטיקה הישנה? בחוק פרסונלי נגדי. הם לא יצליחו לפגוע באחדות הליכוד. לא באתי לפוליטיקה בשביל לקבל תפקיד או כסף. באתי כדי לתת ולא לקחת, ושום דבר לא יעצור אותי מלהמשיך לשרת את עם ישראל. וביחד נצליח".