בלעדי עמיחי שיקלי צפוי להימנע מהצבעה על חוק הגיוס

אחרי שנכשלו פעמיים, בקואליציה ינסו היום שוב להעביר את חוק הגיוס של שר הביטחון בני גנץ. באופוזיציה מקווים לדחות שוב את החוק אבל נמצאים בנחיתות מספרית במיוחד לאור ההחלטה של עמיחי שיקלי שלא להצביע נגד החוק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/01/22 16:10 כט בשבט התשפב

עמיחי שיקלי צפוי להימנע מהצבעה על חוק הגיוס
עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

שר הביטחון בני גנץ מנסה תקופה ארוכה לקדם את חוק הגיוס בכנסת. אחרי שהצליח לעבור את המכשולים הקואליציוניים ולהביא את החוק להצבעה במליאת הכנסת, נפל החוק בעקבות ההצבעה של חברת הכנסת זועבי ממרצ נגד החוק. בקואליציה ינסו היום (ב') להעביר את החוק במליאה וצפויים להצליח, בין היתר בעקבות החלטה שקיבל חבר הכנסת עמיחי שיקלי.

בפעם הקודמת שעלה החוק להצבעה חבר הכנסת עמיחי שיקלי נשאר בלשכתו והחוק נפל הודות להחלטה של זועבי להצביע נגד החוק. בצילומים מתוך מליאת הכנסת נשמע חבר הכנסת לשעבר אריה דרעי מבקש להביא את שיקלי למליאה, שיקלי לא הגיע והחוק נפל. היום לקראת העלאה מחדש של חוק הגיוס, לחדשות כיפה  כי שיקלי לא מתכוון להצביע נגד החוק, דבר שמקטין את סיכויי האופוזיציה להשיג ניצחון נוסף. 


(חוק הגיוס נופל במליאה).

בקואליציה מעריכים כי חברת הכנסת זועבי תצביע היום בעד החוק, מנגד, חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ צפוי להצביע נגד חוק הגיוס, שאר חברי סיעת רע"מ יצביעו בעד.

אחרי שהצביעה נגד החוק, זועבי הסבירה כי ההתנהלות של שרת הפנים איילת שקד גרמה לה לפגוע בקואליציה. "בשבוע שעבר הקואליציה שאני חברה בה חצתה קווים אדומים. התנהלות הממשלה, משרד בט'פ, משרד השיכון, המשטרה וקק'ל בנגב נגד האזרחים הערבים הבדואים היתה לאות קלון של מדיניות ברוטאלית, אטומה ודורסנית. אתמול הממשלה תמכה בהבאת הצעת חוק גזענית ופאשיסטית של הציונות הדתית בנושא חוק האזרחות.

בעבר הגשנו מתווה צודק וראוי לחוק האזרחות אשר יבטיח את כבוד האנשים אך לצערי שרת הפנים איילת שקד נפנפה בהבטחותיה הללו ולא קיימה אותן. אינני יכולה לעבור על סדר היום ועל כן בצעד של מחאה, הצבעתי היום בעד מצפוני, בעד החברה הערבית ונגד הצעות חוק שהממשלה רצתה לקדם, חוק הגיוס" כתבה זועבי.