סמוטריץ' נגד ממשלת אחדות: "לא דמוקרטית ולא לגיטימית"

בעקבות קריאות להקמת ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן, יו"ר האיחוד הלאומי זועם וטוען כי העם בחר ממשלת ימין: "הגיע הזמן שהשמאל ילמד לכבד את העם ואת הדמוקרטיה גם כשהם חושבים אחרת ממנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/19 11:39 ז בניסן התשעט

סמוטריץ' נגד ממשלת אחדות: "לא דמוקרטית ולא לגיטימית"
בצלאל סמוטריץ', צילום: הלל מאיר, פלאש 90

ממשלת אחדות? לאחר שראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, קרא לאביגדור ליברמן לנצל את כוחו כלשון מאזניים בכנסת, ולכפות על נתניהו ללכת לממשלת אחדות עם כחול לבן, ואל קריאתו הצטרפו עוד דמויות ציבוריות בשמאל הישראלי, יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 באיחוד מפלגות הימין, בצלאל סמוטריץ', מתנגד בתוקף, וקורא להקמת ממשלת ימין - כפי שנתניהו הבטיח.

"מת על השמאלנים האלה. פתאום נעשו כולם שוחרי "אחדות". מה לא עושים כדי שסמוטריץ' לא יהיה בממשלה..." כתב סמוטריץ' הבוקר (ו'). "מתעורר לבוקר שבו השמאל הקיצוני שובר פתאום למרכז ומטיף לממשלת אחדות. אחרי שנים של הסתה וארס בלתי נגמרים פתאום מתרפקים שם על "אחדות". קורא שגם הנשיא הא-פוליטי שלנו ינסה לקדם את זה".

הבוקר פורסם ב'מעריב' כי 'גורם בכיר המעורב במו"מ הקואליציוני', אמר כי "קיים תרחיש שנבדק, שלפיו לפני שהנשיא יטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה, הוא יזמן אליו את ראש הממשלה ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ, ויניח בפניהם את ההצעה להקים ממשלת אחדות".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין

נשיא המדינה, ראובן ריבלין. ינסה לכפות ממשלת אחדות?צילום: פלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי מזכיר כי נתניהו הבטיח שיקים ממשלה לאומית: "אז ככה: השמאל הישראלי אלוף בלהמציא מילים ותירוצים כדי לעקוף את הדמוקרטיה. פעם אלו "ערכי היסוד", אח"כ "הציבור הנאור", הפעם זו המילה "אחדות". צריך לומר בצורה ברורה: העם בישראל בחר השבוע ממשלת ימין. נתניהו, שקיבל את מירב הקולות, הבטיח שוב ושוב בצורה הכי ברורה שאם הוא יקבל מנדט ויהיה רוב לגוש הימין הוא יקים ממשלת ימין. על דעת כן הוא נבחר".

סמוטריץ' טוען כי ממשלת אחדות תהיה אנטי דמוקרטית: "כל ממשלה אחרת תהיה לא דמוקרטית ולא לגיטימית ותהווה גניבה של המדינה מהעם. הגיע הזמן שהשמאל ילמד לכבד את העם ואת הדמוקרטיה גם כשהם חושבים אחרת ממנו".