יאיר גולן: "הדם של החיילים שימותו יהיה על הידיים של העבריינית דניאלה וייס"

סגן שרת הכלכלה יאיר גולן מתנגד למבצע ההתיישבות של תנועת נחלה שיוצא היום לדרך, ואומר כי אם חיילים ימצאו את מותם במשימת הגנה על הפעילים, הדם יהיה על העומדת בראש התנועה, דניאלה וייס

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/22 11:46 כא בתמוז התשפב

יאיר גולן: "הדם של החיילים שימותו יהיה על הידיים של העבריינית דניאלה וייס"
גולן, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מבצע ההתיישבות של תנועת נחלה יוצא היום (ד') לדרך. במודעה שהתנועה פרסמה נכתב "הרחבת ההתיישבות היהודית היא חלק מהמשימות שלנו כעם, והגיע הזמן לקום ולעשות מעשה. בכ"א בתמוז, 20.7 אנחנו נהיה שם. נעלה לקרקע ונרחיב את ההתיישבות היהודית".

מי שלא התלהב מהיוזמה של תנועת נחלה הוא סגן שרת הסגן שרת הכלכלה, חבר הכנסת יאיר גולן, שהטיח האשמה קשה על התנועה ומי שיושבת בראשה דניאלה וייס. בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב סגן השרה: "‏הדם של החיילים שימותו בלהגן על חבורת הקיצוניים שעל הגבעות יהיה על הידיים של העבריינית דניאלה וייס".

פעילות שאינה חוקית, גורמי הביטחון הונחו להיערך למניעתה

גולן אינו הראשון להתבטאות נגד מבצע ההתיישבות של נחלה. בהודעה רשמית שפרסם שר הביטחון בני גנץ, נאמר כי ביום שני הוצגה לו התכנית של נחלה, וכי הוא הנחה להעביר מסר ברור כי מדובר בפעילות שאינה חוקית, אשר גורמי הביטחון הונחו להיערך למניעתה ולטיפול בה. שר הביטחון ציין כי תינקט אכיפה קפדנית, ולא תתאפשר הפרת חוק.

כתגובה להודעת שר הביוחון כתבה התנועה "ליהודים אסור – לערבים מותר", בכל יום ויום קמים מאחזים פלשתינים לא חוקיים. ולצערנו שר הביטחון וממשלת ישראל עומדים בחיבוק ידיים. לעומת זאת שעם ישראל מתעורר לקיים את חובתו המוסרית להמשך תנופת ההתיישבות בארץ ישראל. מנסים לעצור בעדו. אנו מצפים משר הביטחון וממשלת ישראל. להודיע עוד היום, על שינוי מדיניות ולאפשר לעם ישראל לקיים את חובתו ההיסטורית והנצחית בבניין ארץ ישראל".

צילום: ללא

בנוסף להודעת גנץ גם בארגוני השמאל לא ושקטים, ואנשי 'שלום עכשיו' וארגוני שמאל נוספים הודיעו כי יגיעו היום על מנת לעצור את "המבצע העברייני", לדבריהם, "להקמת מאחזי טרור חדשים". משלום עכשיו נמסר: "הקמת מאחזי טרור חדשים, המלווה בקמפיין גלוי ובגיבוי הנהגת הימין המשיחי, היא פיגוע מתוכנן היטב נגד האינטרס הישראלי. מהמאחזים תצא בהכרח אלימות מתנחלים נגד חיילי צה"ל, פעילי שמאל ופלסטינים, שתוביל לנישול פלסטינים מאדמותיהם.  לא ניתן לזה לקרות. נגמרו הימים בהם כנופיית כהניסטים קטנה אלימה ומשיחית מחזיקה את ישראל בת ערובה. אם הממשלה, המשטרה והצבא בוחרים להתכופף בפני המיליציות של בן גביר וסמוטריץ׳, אנחנו נעצור אותם על הגבעות".