דני דנון: החבר'ה בתנועת נחלה עושים עבודת קודש

חבר הכנסת לשעבר שחוזר לפוליטיקה מספר בראיון לחדשות כיפה לאיזה משרד ממשלתי הוא מכוון אחרי הבחירות, מה הוא חושב על תליון הנאמנות בדמותו של נתניהו וגם, איך אפשר לטפל ביוקר המחיה | "לצערי לא הפעם הראשונה שגנץ בוחר לפגוע בהתיישבות היהודית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/07/22 19:41 כ בתמוז התשפב

דני דנון: החבר'ה בתנועת נחלה עושים עבודת קודש
דני דנון באולפן, צילום: חדשות כיפה

יו"ר הליכוד העולמי ושגריר ישראל באו"ם לשעבר דני דנון הודיע לאחרונה על כוונתו לשוב לחיים הפוליטיים והתמודדותו על מקום ברשימת הליכוד לכנסת. כזכור, בעברו היה סגן שר הביטחון ושר המדע עד שמונה לתפקיד מעבר לים בשנת 2015. בראיון באולפן חדשות כיפה התייחס היום (ג') דנון לתליון הנאמנות בדמותו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ואמר, "אני פחות בקטע של שרשראות וצמידים, אבל בוא ניקח את זה בפרופורציה, גימיק של פריימריז, לטעמי לא מוצלח". 

אבל הגימיקים האלה לא מרחיקים מצביעים מהליכוד?

המצביעים רואים מעבר לזה, אנחנו מפלגה דמוקרטית עם 130 אלף מצביעים, לא כמו לפיד שקובע רשימה במרתף. אני אגב התמודדתי נגד נתניהו לראשות בפעם שעברה, וזכיתי למקום גבוה, יש בליכוד דמוקרטיה. 

מה המשרד שאתה מכוון אליו?

כולם מדברים איתי על משרד החוץ כי זה טבעי, אני דווקא אחרי למעלה משנה בארץ מבין שהנושא המהותי בארץ הוא ביטחון הפנים. צריך לספק לאזרחים תחושת ביטחון. אם זה היה בידי הייתי מבקש את התפקיד הזה. 

בוא נדבר על יוקר המחיה המשתולל, אתה יודע כמה עולה היום הדלק? מה תעשו כדי לשנות?

אתה ממלא מיכל ב-400 עד 500 שקל. בעבר כבר עשינו מעשה והוזלנו. יש דרכים שונות, לקנות מלאים ולהביא להתערבות ממשלתית, כמו שאתה שולט במחירי הדלק והחלב, יש גם מקום לשלוט במחיר הדלק, דלק מפוקח. 

מחר תנועת נחלה מתכוונת להקים יישובים, שר הביטחון כבר מוביל קמפיין למניעה

זאת לצערי לא הפעם הראשונה שגנץ בוחר לפגוע בהתיישבות היהודית, בדרך כלל הוא עושה את זה בשקט אבל באופן איטי הוא חונק את ההתיישבות. אנחנו מתנגדים לקו הזה ומבטיחים להתיישבות שנשנה את הקו הזה עם ממשלה לאומית תומכת התיישבות. 

כשהיית סגן שר הביטחון אני מניח שפונו מאחזים

אני לא בטוח, צריך לבדוק את זה. אפשר לשאול את החברים בהתיישבות שהיו עובדים איתי. הדלת הייתה פתוחה וזמביש היה נכנס, היינו עובדים באותו צד, כמובן שהיו מגבלות וכללים אבל היינו באותו צד, והחבר'ה בתנועת נחלה עושים עבודת קודש, הם מסמנים את הדרך ואני מאמין שכמו שדניאלה וייס פרצה את הדרך היום יש דור חדש. 

יש הרבה רעש סביב פיצול אפשרי של בן גביר וסמוטריץ', מודאג מהכיוון?

זה מדאיג אותי, עוד לא ניצחנו בחירות חברים תירגעו ותרדו מהגגות, צריך לנצח ולהעיף את הממשלה של לפיד זה לא הזמן לכיפופי ידיים. 

 כמי שהתעסק במדיות חוץ, מה כדאי לשמר מהמדיניות של יאיר לפיד?

כלום. למחוק את הכל, הוא שר חוץ כושל, רק בביקור האחרון של ביידן ראינו את הכשלים האלה, דגל שיורד ממכונית של נשיא כשהוא מגיע לביקור במזרח ירושלים, אנחנו לא היינו נותנים לדבר כזה לקרות. לפיד יודע לדבר יפה אבל אין תוכן הבנה או מהות. 

דיברת נגד גנץ בחריפות אבל כן חיזרתם אחריו רק לאחרונה, הוא יכול להיות חלק אחרי הבחירות?

קודם כל אנחנו נאמנים למי שהיה נאמן אלינו באופוזיציה, אם אחר כך גנץ ירצה להיות איתנו אבל בשינוי דיסקט בכל מה שנוגע ליהודה ושומרון ורצועת עזה, אנחנו נשקול את זה, אבל קודם כל מפלגות הימין והמפלגות החרדיות.