חולדאי צריך לחשוש? גדעון סער מתכנן להגביל כהונה של ראשי רשויות

בעודו פועל לקדם את החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה, מצהיר שר המשפטים באוניברסיטת רייכמן כי בכוונתו להרחיב את חוק הגבלת כהונה כדי שיחול גם על ראשי ערים. כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/22 12:47 כא באדר ב'

חולדאי צריך לחשוש? גדעון סער מתכנן להגביל כהונה של ראשי רשויות
גדעון סער, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

גדעון סער ממשיך לקדם את חוקי הגבלת הכהונה. למרות שחוק הגבלת כהונת ראש הממשלה טרם התקבל במליאה בקריאה שלישית בשל היעדר רוב, מצהיר היום (ה') שר המשפטים כי לא רק שהוא לא נסוג מקידום החוק, אלא שבכוונתו להרחיב את תחולתו גם על ראשי רשויות מקומיות.

"אני מתכנן גם להגביל כהונה של ראשי רשויות מקומיות. מי שמרכז את הכוח בראש הרשות המבצעת גם במישור הלאומי וגם במישור המקומי. הציבור תומך בכך ואם נצליח להעביר את זה בעתיד יהיה קשה מאד לבטל את זה", אמר סער במסגרת יום הדמוקרטיה באוניברסיטת רייכמן.

"אין דבר שיכול לגרום ליותר שחיתות מאי הגבלת כהונה"

חוק הגבלת כהונה, כזכור, הינו אחד הדגלים אותם הרים סער עוד לפני הבחירות. החוק מעורר מחלוקות פוליטיות ומשפטיות, שכן זו הפעם הראשונה שבמשטר פרלמנטרי כלשהו בעולם נחקק חוק כזה. החוק נתפס כמכוון באופן אישי כלפי בנימין נתניהו, למרות שאינו יחול עליו.

"אין דבר שיכול לגרום ליותר שחיתות מאי הגבלת כהונה. אם אתה כל הזמן שואל איך אני אבחר שוב ושוב זה מוביל לריכוז כוח, לסיאוב ושחיתות", אמר סער בכנס וטען כי החוק נהנה מתמיכה ציבורית רחבה ושהוא פועל כדי שלא ניתן יהיה לשנות או לבטל את החוק בעתיד. היום, כאמור, הצהיר סער על כוונתו לחוקק חוק דומה גם ביחס לראשי הרשויות המקומיות.

לצד רון חולדאי: אלו ראשי הערים המכהנים הכי הרבה שנים בישראל

ברשימת ראשי הערים המכהנים מעל שתי קדנציות בישראל כיום ניתן למצוא כמובן את ראש עיריית תל אביב רון חולדאי המכהן בתפקיד מאז 1998, יחיאל זוהר, ראש עיריית נתיבות מאז 1989, מרים פיירברג, ראשת העיר נתניה, גם היא מ-1998 וסימון אלפסי, ראש עיריית יוקנעם כבר 33 שנים, מאז 1989.