לפיד: "הבטחנו וקיימנו, הכנסת תצביע על הגבלת כהונה" | נתניהו: "נבטל את החוקים האנטי-דמוקרטים"

שר החוץ יאיר לפיד תקף את מפלגת הליכוד וחבר הכנסת אמסלם: "באף דמוקרטיה פרלמנטרית אין שר לשעבר שאומר שהוא יכניס אנשים למכלאות" | נתניהו קרא למפלגת רע"מ: "תגנו באופן מפורש את פיגוע הרצח בירושלים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/11/21 16:00 יח בכסלו התשפב

לפיד: "הבטחנו וקיימנו, הכנסת תצביע על הגבלת כהונה" | נתניהו: "נבטל את החוקים האנטי-דמוקרטים"
לפיד ונתניהו, צילום: Israel Sellem/POOL/Flash90

כמדי יום שני ראשי הסיעות מסרו הודעה לתקשורת בפתח ישיבות הסיעה. שר החוץ יאיר לפיד ברך על חוק הגבלת כהונה שיעלה היום (ב') להצבעה במליאת הכנסת ויו"ר הליכוד, חבר הכנסת בנימין נתניהו הודיע כי ביום שהליכוד יחזור לשלטון הם יבטלו את החוק.


(נתניהו בפתח ישיבת הסיעה).

בפתח דבריו התייחס נתניהו לפיגוע הקשה שאירע אמש בירושלים. "מחבל מתועב מהחמאס רצח את דניאל קיי ז״ל וגדע את סיפור חייו", אמר נתניהו והוסיף: "כולנו מחבקים את המשפחה בשעתה הקשה והנוראה. חמאס חייב לשלם מחיר כבד על הפיגוע המתועב הזה בלב ירושלים. מול הטרור יש להפגין יד קשה וחזקה. לצערי אנחנו לא רואים את היד הקשה הזו נגד הטרור, כפי שאנו לא רואים אותה במאבק נגד איראן". 

נתניהו: "בנט צריך לדרוש ממנסור הבוס גינוי לפיגוע"

נתניהו הוסיף וניצל את הפיגוע הקשה בכדי לתקוף את הממשלה: "אתמול ראינו את הפיגוע הרצחני בירושלים ואני ציפיתי מכל חברי הקואליציה לגנות את הטרור בקול רם, ברור וצלול. בלי תרגילים, בלי טשטושים ובלי התחמקויות. אבל רע״מ, התנועה של האחים המוסלמים, הוציאה איזו הודעה רפה, רק בעברית כמובן, שמגנה ״אלימות מכל צד״. אנחנו כבר מכירים את האמירות האלה שלא אומרות כלום. אני דורש מרע״מ לגנות באופן מפורש, בעברית ובערבית, את פיגוע הרצח בירושלים. אני דורש מבנט לדרוש זאת מהם. הרי הם השותפים הבכירים שלו - מנסור הבוס". 

אתמול פורסם סקר בערוץ 20 שמשקף סקרים דומים רבים. 54% מעדיף אותי בראשות הממשלה. פי 6 מבנט, יותר מפי 2 מלפיד וכמעט פי 10 מגדעון סער, שר המשפטים שהמפלגה שלו לא עוברת בעקביות את אחוז החסימה. גדעון סער רוצה למנוע מהציבור את ההחלטה שלו והבחירה שלו. זה לא יעזור להם. אנחנו נחליף את הממשלה ונבטל את כל החוקים האנטי-דמוקרטים שלהם ונחזיר את ישראל למדיניות תקיפה ואיתנה שתבטיח את עתידה". 

יאיר לפיד: "החוק הזה פרסונלי נגד נפתלי בנט"

לפיד מסר גם הוא תנחומים למשפחתו של הנרצח ואמר: "אני רוצה לשלוח מפה תנחומים למשפחתו וארוסתו של אליהו קיי ז"ל, שנרצח אתמול בפיגוע טרור מחריד בעיר העתיקה. ואני רוצה גם לאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים ולחזק את כוחות הביטחון שפעלו במהירות ובנחישות בזירה.
 
על החוק להגבלת כהונה אמר: "הכנסת תצביע היום בקריאה ראשונה על הגבלת כהונה לראש ממשלה בישראל. הבטחנו וקיימנו. יש עתיד מקדמת את החוק הזה כבר שנים. עכשיו הוא הגיע. שמעתי את הטענה שחוק כזה לא קיים באף דמוקרטיה פרלמנטרית. באף דמוקרטיה פרלמנטרית גם לא היה ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום פליליים חמורים, על עבירות שהוא עשה בזמן שהוא מכהן. באף דמוקרטיה פרלמנטרית אין שר לשעבר שאומר שהוא יכניס אנשים למכלאות, לא ייתן לאופוזיציה להיכנס לשטח הכנסת וידרוס את כל מי שחושב אחרת ממנו".