הורוביץ נגד חברת מפלגתו: "היא צריכה להחזיר את המנדט"

שר הבריאות יוצא פעם נוספת נגד חברת מפלגתו, ג'דא רינאווי זועבי, בשל הסערות שיצרה בחודש האחרון: "אם קשה והיא לא מסוגלת להצביע על פי החלטות הקואליציה והמפלגה - היא צריכה לוותר על תפקידה ונוכל להמשיך הלאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/22 10:45 יא בסיון התשפב

הורוביץ נגד חברת מפלגתו: "היא צריכה להחזיר את המנדט"
הורוביץ נגד זועבי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פעם שניה בשבוע. ‏שר הבריאות ויו"ר מרצ ‎ניצן הורביץ קרא הבוקר (ו') לחברת מפלגתו, ג'ידא רינאווי זועבי, להתפטר מהכנסת בעקבות התנהלותה בשבועות האחרונים, ובעיקר בשל העובדה כי חברת הכנסת מצביעה בניגוד לעמדת מרצ: "היא הוציאה את עצמה ממרצ, היא לא רואה בעצמה חלק ממרצ", אמר בראיון ב-103FM.

עוד הוא אמר: "היא צריכה להחזיר את המנדט. אם קשה והיא לא מסוגלת להצביע על פי החלטות הקואליציה והמפלגה - היא צריכה לוותר על תפקידה ונוכל להמשיך הלאה. זה הדבר הנכון וההגון לעשות".

הורוביץ הסביר את דבריו: "הבחירות בישראל הן לא אישיות, הן בחירות לרשימות, למפלגות, ולכן אם למישהו או מישהי קשה עם הקואליציה, עם מפלגה מסוימת ועם המצב, הוא יכול פשוט להחזיר את המנדט וללכת הביתה".

שר הבריאות הוסיף והתייחס למשבר הפוליטי שעלול להביא לפירוק הממשלה, ואמר כי הוא מנסה לעשות את כל שביכולתו כדי לשמור על הקואליציה והממשלה. "זו ממשלה מאוד חשובה, שעושה דברים טובים, ולמשל אופן הטיפול שלנו בקורונה הרבה יותר מוצלח ונכון. זו ממשלה שחשוב שתמשיך, יש קשיים, זה נכון, הקואליציה מאבדת את הרוב שלה. צריך לעשות כל מאמץ כדי לשקם את זה ולהמשיך בדרך כי אני חושב שהאלטרנטיבה שמצפה מעבר לפינה היא נוראית".

"מי שלא יכול לעמוד בקשיים, יכול לסיים את תפקידו"

בתחילת השבוע, לאחר שהצביעה רינאווי זועבי נגד הארכת חוק התקנות ביהודה ושומרון, כתב הורוביץ בתגובה: "הממשלה חשובה לנו, חשובה לישראל. למרצ יש בה הישגים רבים. אנחנו מחויבים להחלפת נתניהו ולבלימת סמוטריץ' ובן גביר. מרצ לא תתן יד לחזרתם לשלטון. זה מחייב מאמץ והחלטות קשות. מי שלא יכול לעמוד בקשיים, יכול לסיים את תפקידו. אני עובד ללא הרף כדי לשמור על הממשלה ולמנוע בחירות. משוכנע שנצליח".

סערה בהצבעה על תקנות יהודה ושומרון: