לחץ גם בשמאל. אחוזי ההצבעה במגזר הערבי נמוכים במיוחד

יו"ר מרצ, תמר זנדברג, אומרת במסר למצביעיה כי מרצ נמצאת 'באזור המסוכן', מבחינת אחוז החסימה, במקביל לדיווחים על 'שתיית קולות' של מפלגת העבודה ממרצ ומכחול לבן. במגזר הערבי - שיעורי הצבעה נמוכים במיוחד, המעלים חשש כי בל"ד-רע"ם לא תעבור את אחוז החסימה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 09/04/19 18:43 ד בניסן התשעט

לחץ גם בשמאל. אחוזי ההצבעה במגזר הערבי נמוכים במיוחד
יו"ר העבודה, אבי גבאי, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

'קמפיין געוואלד' גם בשמאל. לאחר ההודעות הלחוצות של ראשי מפלגות הימין, בהן טוען כל אחד כי מפלגתו בסכנה, גם במפלגות השמאל נלחמים על כל קול. יו"ר מרצ, תמר זנדברג, מזהירה בהודעה קולית לבוחרים כי המפלגה נמצאת "באזור המסוכן", וקרובה לאחוז החסימה. במקביל מתרבים הדיווחים על כך כי מפלגת העבודה מנסה לשאוב קולות, בעקבות סקרים פנימיים מדאיגים מאוד מבחינתה. עיתונאי 'מעריב' בן כספית, אמר בחדשות 13 כי "מפלגת העבודה בקנבליזציה מטורפת, אתמול בסקרים שלהם הם היו 7-8. בסוף עלול להיווצר מצב שמרצ תתחסל, העבודה תתגמד ונתניהו יהיה ראש הממשלה.

בצהריים שלחו עמיר פרץ ושלי יחימוביץ', יריבים מרים בעבר במפלגת העבודה, הודעה משותפת לחברי המפלגה. על פי ההודעה, שפורסמה באתר 'וואלה': "נשקפת סכנה לקיומה של מפלגת העבודה. הקמפיין של כחול לבן ולחיסולה מצליח. זו תהיה טרגדיה אם מפלגה כה חשובה עם חברי כנסת אידיאליסטים תסיים את דרכה לטובת קמפיין שקרי".

החשש הגדול בקרב מפלגות גוש השמאל הוא שיעור ההצבעה הנמוך באופן חריג במגזר הערבי. כאשר ההערכות נעות סביב 20 אחוזי הצבעה בלבד. הסוקר קמיל פוקס, אחד מבכירי הסוקרים בישראל, התייחס לנושא בחדשות 13 ואמר כי שיעור ההצבעה בקרב הבוחרים הערבים נמוך במיוחד. "לא ראינו דברים כאלה מעולם". עוד הוסיף: "זאת הבעיה הכי גדולה, אנחנו רואים אותה מ-8:00 בבוקר כשפתחו את הקלפיות, ואחר כך כאשר המשכנו את זה בשעה 10:00, בשעה 11:00, חשבנו שיש לנו בעיה. באמת בעיה גדולה מאוד, וזו תהיה אולי הדרמה הגדולה ביותר".

שיעור ההצבעה הנמוך בקרב הציבור הערבי, אם יישאר כזה, ישפיע על כל המערכת הפוליטית, מאחר שהוא יגרום לכך שמפלגת רע"ם-בל"ד לא תעבור את אחוז החסימה, והמנדטים שלה יתחלקו באופן שונה. נזכיר כי שיעור ההצבעה הכללי בבחירות עמד בשעה 16:00 על 42.8 אחוזים, 2.6 פחות מבבחירות 2015.