הרב רפי פרץ: "בנט ושקד רוצים לחסל את הציונות הדתית"

יו"ר איחוד מפלגות הימין מצטרף לחברו בראשות המפלגה סמוטריץ', ומפרסם סרטון התוקף בחריפות את נפתלי בנט ואיילת שקד, טוען שהם רוצים לחסל את הציונות הדתית. מוקדם יותר אמר סמוטריץ' דברים דומים, וטען כי הימין החדש והליכוד 'שותים' את המנדטים של המפלגה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 09/04/19 19:58 ד בניסן התשעט

הרב רפי פרץ: "בנט ושקד רוצים לחסל את הציונות הדתית"
הרב רפי פרץ מצביע, הבוקר, צילום: דוברות איחוד מפלגות הימין

'קמפיין געוואלד' או לחץ אמיתי מאיבוד קולות? מפלגות הימין מוציאות אחר הצהריים היום (ג'), הודעות היסטריות בזו אחר זו, בטענה שהמפלגות האחרות בגוש 'שותות' להם את הקולות.

גם יו"ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, מצטרף לזעקות ה'געוואלד', ומפרסם סרטון בו הוא תוקף בחריפות את בנט ושקד, וטוען כי הם רוצים לחסל את הציונות הדתית: "קמנו הבוקר עם תחושות טובות בשטח, המון התלהבות", אומר הרב פרץ. "מאז הימין החדש הולך עם ספינים עלינו ונלחם בנו ורוצה לחסל את הציונות הדתית. חברים לא לוותר! הציונות הדתית אסור לה להיעלם מהמפה. בואו נלחם בכל הכח להוציא את כולם מהבית".

זה החל עם ראש הממשלה נתניהו, שהיה בדרכו לאירוע בחירות באשדוד, ביטל אותו והוא מכנס דיון חירום במעונו בירושלים, בהשתתפות פעילי שטח ובכירים בקמפיין הליכוד. זאת, על פי הודעת הליכוד, בעקבות דיווחים שהגיעו על אחוזי הצבעה נמוכים במיוחד בקלפיות באזורים הנחשבים ל'מעוזי הליכוד'.
יש לציין כי כתב 'כאן' מיכאל שמש כתב בטוויטר כי בבחירות הקודמות נקט הליכוד בטקטיקה דומה וכינס דיון חירום אצל ראש הממשלה בשעה הזו ביום הבחירות.

מזמינים את נתניהו להצטרף. שקד ובנט

מי שותה את הקולות של מי? שקד ובנטצילום: Yossi Zeliger/Flash90

במקביל, גם יו"ר האיחוד הלאומי, מספר 2 באיחוד מפלגות הימין, בצלאל סמוטריץ', מפרסם סרטון בו הוא טוען כי "נתוני הקלפיות שלנו לא טובים. הקשית של נתניהו ובנט שותה לנו את המצביעים".

ובמקביל אליו, השרה איילת ושקד, יו"ר הימין החדש, מפרסמת גם היא סרטון הטוען כי איחוד מפלגות הימין והליכוד שותים את הקולות שלהם. לדבריה: "נקלענו למצב רע. ביבי שותה אותנו בקשית עם הגוועלד שלו כאילו הוא לא ראש ממשלה וגם הרב פרץ עשה גוועלד שעובד. עובד טוב מדי. אנחנו הולכים לשידור חוזר של אסון 2015, בירידה דרמטית. נתניהו הוא ראש הממשלה הבא ללא שום בעיה!! וסמוטריץ במצב מצויין, רק אנחנו בירידה גדולה", אומרת - ספק מתחננת - שקד.

שקד מוסיפה: "אני ממש מבקשת מכם--באופן אישי-- תצביעו עבורי, אחרת פשוט לא אהיה מחר שרת המשפטים! אני מבקשת, מי שתכנן לפצל קולות, חלק לנו וחלק לנתניהו - תרכזו אלינו חזרה את כל הקולות. זה ממש חשוב! אסור לנו להתעורר ב-8 בערב. כרגע השעות המכריעות ממש! תאמינו בי, ואל תאכזבו אותי!"

מיד לאחר מכן הגיב בצלאל סמוטריץ' לדבריה של שקד ואמר: "‏איילת, את אומרת לא אמת. האמת היא שאין לכם שום דרך לדעת מה קורה בשעות האחרונות. לנו לעומת זאת יש שטח ורשימות ואצלינו המצב גרוע בעקבות קמפיין הגוועלד שלכם. אחרי שנטשתם אתם הולכים עכשיו להיות חתומים בחוסר אחריות על מחיקת הציונות הדתית רק כדי לקבל עוד מנדט. תפסיקו מיד!".

מאוחר יותר הודיעו בליכוד כי אירוע הבחירות, שאמור היה להיפתח בשעה 20:00, בהיכל הדרייב-אין (היכל קבוצת שלמה) בתל אביב, ולהימשך עד לאחר פרסום תוצאות המדגמים, כי האירוע ייפתח רק בשעה 23:00, כדי שהפעילים יישארו בשטח, עקב הדאגה - אמיתית או מעושה - מאחוזי הצבעה נמוכים. מיד לאחריהם הוציאה גם איחוד מפלגות הימין הודעה דומה, כי אירוע הבחירות שלה ייפתח רק בשעה 22:30, מאותן סיבות.