בנט על הפסגה בנגב: "יום חגיגי ומרגש"

בישיבת הממשלה השבועית ולקראת סדר היום המדיני העמוס, אמר ראש הממשלה כי "יחסי החוץ של ישראל בתקופה טובה. ישראל היא שחקן חשוב על במת העולם והאזור, אנחנו מטפחים קשרים ישנים ובונים גשרים חדשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/22 12:08 כד באדר ב'

בנט על הפסגה בנגב: "יום חגיגי ומרגש"
צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL

ישיבת הממשלה השבועית שמתקיימת היום (א') בצל "פסגת הנגב" העתידה להיפתח הערב ולהימשך מחר. בוועידה ייפגשו שרי החוץ של ישראל, ארה"ב, איחוד האמירויות, בחריין ומצרים וידונו בעיקר בהסכם הגרעין המתהווה עם איראן, כמו גם בהתפתחויות אזוריות נוספות.


(בנט בפתח ישיבת הממשלה).

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח הישיבה כי "בשבוע שעבר, בפגישה עם הנשיא א-סיסי ויורש העצר של האמירויות, היה רגע מכונן. השלום הישן שלנו, עם מצרים, פגש את השלום החדש, של הסכמי אברהם. אנחנו כולנו יוצקים עוד ועוד תוכן - מדיני, כלכלי, ביטחוני - בתוך הקשרים האלה שקיימים לא מעט שנים, כדי לייצר קשר בין המדינות המתונות במזרח התיכון. אני שמח לראות את המשך הקו הזה גם במפגש בשדה בוקר. אני מבקש לברך את כל הבאים בצל קורתנו: ברוכים הבאים לישראל. אנחנו מאוד שמחים ומתרגשים לקבל אתכם פה והדלת שלנו תמיד פתוחה". 

"במזרח התיכון היום יש מי שמייצר אלימות ונחשלות, ויש מי שדוחף לשיתוף פעולה, לשיגשוג ולשלום"

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "בעולם הערבי מבינים יותר ויותר שישראל נמצאת, ותמיד הייתה, בצד של השלום ושל שיתוף הפעולה".

לצד הברכות וההערכה למשתתפי הפסגה, לשר החוץ לפיד ולאנשי משרדו על קיום המפגש, הביע בנט חשש מהסכם הגרעין עם איראן, ובעיקר מהוצאת משמרות המהפכה האיראניות מרשימת ארגוני הטרור בידי ארה"ב. 

"בעוד אנו מדברים שלום, יש מי שלא מפסיק להצית אש ולחרחר מלחמה. בסוף השבוע קיבלנו עוד תזכורת לכך, בהתקפה של החות׳ים, שמופעלים ע"י משמרות המהפכה האיראנים, על סעודיה", אמר ראש הממשלה והתייחס למתקפה החריגה ויוצאת הדופן של המורדים החות'ים בתימן, הנתמכים ע"י איראן, על סעודה בסוף השבוע האחרון. המחשבה שהארגון הזה יוצא מרשימת הטרור, מה-FTO, מטרידה מאוד ולא רק אותנו. אנחנו עדיין מקווים ופועלים שזה לא יקרה".