פגישת נתניהו - פוטין הסתיימה בטון חיובי

על אף חששותיה של רוסיה באשר לפרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין, הסתיימה הפגישה בין המנהיגים בטון חיובי. נתניהו אמר בסיומה: "הדברים הוצגו בצורה גם ישירה וגם ישרה".

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/18 20:47 כד באייר התשעח

פגישת נתניהו - פוטין הסתיימה בטון חיובי
צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

הפגישה בין המנהיגים, התקיימה על רקע חששותיה של רוסיה באשר לפרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין. בסיום הפגישה אמר נתניהו: ""הצגתי את החובה של ישראל ואת הזכות של ישראל להגן על עצמה מפני התוקפנות מאיראן, משטחה של סוריה, נגד מדינת ישראל. היו שיחות טובות ומועילות. האיראנים מצהירים שבכוונתם לתקוף אותנו, הם מנסים להעביר לשם כוחות ונשק קטלני במטרה מפורשת לתקוף את מדינת ישראל כחלק מהאסטרטגיה שלהם להשמיד את מדינת ישראל". נתניהו סיפר כי אמר לפוטין כי זו זכותה של כל מדינה להגן על עצמה מפני תוקפנות, וסיכם בכך: "אני חושב שהדברים הוצגו בצורה גם ישירה וגם ישרה, וזה חשוב. הדברים האלה מאוד חשובים לביטחון ישראל בכל עת ובייחוד בעת הזו".

בטרם החלה הפגישה קיימו השניים מסיסת עיתונאים, בה הצהיר פוטין כי הוא מקווה כי יימצאו הדרכים לצאת מהמתיחות במזרח התיכון. ואף הוסיף על רקע יום חגיגות הניצחון על הנאצים כי: "היחס לנאציזם הוא שמאחד אותנו".

בתגובה אמר נתניהו: "לא שוכחים את הלקח הגדול מהניצחון על הנאצים. יש להתייצב מול אידיאולוגיה רצחנית בזמן. אני מאוד מעריך את ההזדמנות לשוחח איתך על בעיות האזור, ולנסות לפתור את המשברים".