עשרות רבנים לנתניהו ושקד: "עצרו את משפט דומא, הקימו ועדת חקירה"

הרבנים קראו "לעצור לאלתר את כל ההליכים המשפטיים", ולבדוק את נושא העינויים לכאורה שעברו החשודים בתיק. לאחרונה הודיעה הפרקליטות כי היא מוותרת על ההודאות שהושגו ב"אמצעים מיוחדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/18 11:48 כב בסיון התשעח

עשרות רבנים לנתניהו ושקד: "עצרו את משפט דומא, הקימו ועדת חקירה"
בית משפחת דוואבשה השרוף בדומא, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"לעצור לאלתר את כל ההליכים המשפטיים": עשרות רבנים פנו הבוקר (ג') לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרת המשפטים איילת שקד, בדרישה כי ההליך המשפטי בתיק דומא ייעצר וכי תוקם ועדת חקירה, זאת בשל הפעלת העינויים לכאורה שבאמצעותם הוצאו הודאות הנאשמים בתיק.

"נוכח מידע מזעזע אודות עינויים שהופעלו כלפי צעירים כדי לסחוט מהם הודאות על מעורבותם בפרשת דומא, והגשת כתבי אישום חמורים כנגדם המבוססים על הודאות אלו, אנו דורשים לעצור לאלתר את כל ההליכים המשפטיים נגדם, ולהקים ועדת חקירה בלתי תלויה שתבדוק חשדות חמורים אלו", כתבו הרבנים.

בין החותמים על המכתב ניתן למצוא רבני ערים, רבני יישובים וראשי ישבות, ובהם הרב דב ליאור, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב יצחק גינזבורג, הרב מאיר מזוז, הרב אליקים לבנון ועוד.

לאחרונה נחשף כי פרקליטות מחוז מרכז הודיעה לבית המשפט כי היא מוותרת על הודאות הנאשמים שנגבו תחת עינויים. מדובר בהודאות אשר נמסרו במהלך החקירות בהם הופעלו "אמצעים מיוחדים", כאשר הכוונה היא לעינויים.

גורמים משפטיים שמכירים את התיק אמרו כי הפרקליטות למעשה מודה כי ההודאות שמסרו הנאשמים בחקירות אלו אינן קבילות, והיא חוששת כי בית המשפט יפסול אותן. בנוסף, הגישה הפרקליטות בקשה לבית המשפט כי יכיר בעינויים כחוקיים.