"עמדת המדינה היא שלא צריך לפנות, אלא להסדיר"

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה להחלטה על הסדרת מצפה כרמים ואמרה כי "שלוש שנים אני עובדת במקביל לחוק ההסדרה על כלי הסדרה מנהליים. העבודה הסיזיפית נתנה את אותותיה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/08/18 21:13 יח באלול התשעח

"עמדת המדינה היא שלא צריך לפנות, אלא להסדיר"
שקד בקרית ארבע, צילום: ללא קרדיט

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום (רביעי) לראשונה באופן פומבי, בהשקת קמפיין הבחירות של מלאכי לוינגר בקריית ארבע, לפסק דין מצפה כרמים שהסדיר את היישוב.. 

"זהו פסק דין תקדימי ומאוד מאוד משמעותי. בעזרת 'תקנת השוק' בית המשפט קיבל את עמדת המדינה, אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה הפך את עמדת קודמו", אמרה שקד בהשקת הרשימה המאוחדת של הבית היהודי והליכוד במועצה המקומית על החלטת בתי המשפט המחוזי בירושלים.

לדבריה, "זהו פסק דין אסטרטגי שהוא בשורה גדולה. כבר שלוש שנים אני עובדת במקביל לחוק ההסדרה על כלי הסדרה מנהליים. העבודה הסיזיפית נתנה את אותותיה. המשמעות של עמדת המדינה היא שהמדינה לא אומרת יותר שצריך לפנות, אלא שנמצא דרך להסדרה שיאפשר את פיתוח וגידול היישובים. זו בשורה גדולה מאוד".

שקד הוסיפה כי "די ברור שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה. השאלה היא מי יהיו השותפים. אני מקווה ששיתוף הפעולה בין הבית היהודי והליכוד כאן, בקריית ארבע, יאותת על שיתוף פעולה בין המפלגות בממשלה הבאה, בשביל זה חשוב שהבית היהודי תהיה מפלגה גדולה ושיידעו לקבל החלטות נכונות".

ראש מהמועצה לוינגר, המתמודד לקדנציה שלישית, ציין כי "חלק גדול מההתיישבות פה זה בזכות שרת המשפטים איילת שקד. יש כאן תב"עות שאושרו בזכות משרד המשפטים".