עם התמונה הזו, גם לא סבבה: בנט הורה לעצור את הקמפיין של חגית משה

החלטת יו"ר הבית היהודי הגיעה בעקבות תמונה חדשה ומעוררת מחלוקת שפורסמה לכאורה על ידי הסניף הירושלמי, "הקמפיין הנוכחי התבצע ע"י יועצים עצמאיים שפעלו על דעת עצמם". ל'כיפה' נודע כי בניגוד לפרסומים, מור יוסף לא פוטר

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/08/18 07:34 כז באב התשעח

עם התמונה הזו, גם לא סבבה: בנט הורה לעצור את הקמפיין של חגית משה
עצרה לה את הקמפיין. משה עם בנט, צילום: יח"צ

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, הורה אמש (שלישי) לעצור את קמפיין הבחירות של מפלגתו בירושלים, זאת לאחר תמונה חדשה שפורסמה, כביכול מטעם הסניף המקומי, אשר עוררה עמה גם סערה חדשה. עם זאת,  ל'כיפה' נודע כי בניגוד לפרסומים שונים, צוות היועצים שיזם את הקמפיין הראשוני נגד החרדים ממשיך לעבוד עם הסניף הירושלמי.

"עם התמונה הזו, סבבה?" זהו הכיתוב שהופיע מעל תמונת שלושת המועמדים לראשות העיר, ליאון ברקוביץ ואלקין, כשמתחתיה הופיעו המילים שנכתבו בתמונה הקודמת: "רק בית יהודי מנצח יבלום את השפעת החרדים".

פרסום זה, למרות שהיה נטול הדמיית המועמדים כחרדים, הוביל את שר החינוך להורות על השהיית הקמפיין של משה עד להודעה חדשה. "לאור התנהלות הקמפיין הירושלמי לבחירות המוניציפאליות", נמסר מלשכת השר, "הנחה יו"ר מפלגת הבית היהודי, השר נפתלי בנט, את מנכ"ל המפלגה לעצור באופן מיידי את הקמפיין בעיר עד לבירור הנושא".

התמונה החדשה שהובילה לעצירת הקמפיין

התמונה החדשה שהובילה לעצירת הקמפייןצילום: צילום מסך

בהמשך ההודעה נאמר כי "הקמפיין הנוכחי התבצע ע"י יועצים עצמאיים שפעלו על דעת עצמם, והנהגת המפלגה אינה עומדת מאחוריו. הקמפיין בירושלים יתחדש לאחר שיובהרו הנהלים ודרכי ההתנהלות בנושא".

בתחילת השבוע הציתה תמונת הקמפיין של סניף הבית היהודי בירושלים סערה לאחר ששלושת המועמדים הבכירים לראשות העיר "הולבשו" בה בבגדים המזוהים עם המגזר החרדי. זאת מתוך כוונה להבהיר לציבור הבוחרים כי אילולא יצביעו למפלגה, כוחם של החרדים יעלה והשפעתם על העיר תגדל.

בהמשך התמונה הוסרה, בבית היהודי מיהרו להתנער ממנה וטענו כי היא לא עברה את אישורם. לצד זה ובניגוד לפרסומים אחרים, מי שעמד מאחורי הרעיון, איש יחסי הציבור יהושע מור יוסף, לא פוטר מצוותה של משה וגם בסביבתו של בנט אמרו כי איש לא פוטר בעקבות הדברים. גורמים המעורים בנעשה מסרו ל'כיפה' כי למור יוסף גם לא היה חלק בתמונה החדשה שהובילה לעצירת הקמפיין.

יבלמו את השפעת החרדים?

התמונה הראשונה שהציתה את הסערהצילום: יח"צ

בתגובה לקמפיין המחודש, שבינתיים נעצר, תקפו במפלגת מאוחדים, בראשות אריה קינג, ואמרו כי "כפי שהזהרנו, המשך קמפיין ההסתה שמפעיל הבית היהודי בירושלים מוכיח כי לא היה מדובר בטעות אלא בהסתה מכוונת שמטרתה לשסות את תושבי ירושלים זה בזה. 

"הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא יכולים להמשיך ולטמון את הראש בחול, ולהתנער מאחריות. אנו קוראים לנפתלי בנט להראות לחגית משה את הדלת החוצה באופן מיידי. המשך הקמפיין של חגית משה מוכיח שמטרתה ליצור קיטוב בין הירושלמים". 

במפלגה גם פנו לראשי האיחוד הלאומי ואמרו: "אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ', קיבלתם הוכחה נוספת שחגית משה פשוט לא סופרת אתכם. אם ככה זה בקמפיין, רק תדמיינו איך היא תתנהג אחרי שתתנו לה את הכיסא על מגש של כסף. ברור שאתם לא מאמינים בדרך הסכסוך והשיסוי של הצמד משה-מור יוסף. עדיין לא מאוחר מדי ואנו קוראים לכם להצטרף לחזית התורנית לאומית של רשימת 'מאוחדים'".