הבית היהודי בקמפיין נגד חרדים

קמפיין חדש של הבית היהודי בירושלים מפנה אצבע מאשימה לעבר המועמדים לראשות העיר; זאב אלקין, משה ליאון ועופר ברקוביץ' כשהם מוצגים כחרדים. "בזמן שהם חרדים לגורלם. הבית היהודי יבלום את השפעת החרדים"

חדשות כיפה גלעד כהן 06/08/18 09:02 כה באב התשעח

הבית היהודי בקמפיין נגד חרדים
קמפיין חרדים של הבית היהודי, צילום: יח"צ חגית משה

הבחירות בירושלים: למצביע החרדי יש חלק גדול בתוצאה הסופית של הבחירות בבירה. העובדה הזאת ידועה לכל. גם בבחירות הקודמות בירושלים, ראש העירייה ניר ברקת ניצח, או יותר נכון משה ליאון הפסיד בגלל הקול החרדי. לכן לא מן הנמנע שכל מועמד הרואה את עצמו כראש העיר הבא ינסה להגיע להסכם כזה או אחר עם "החרדים" - שחשוב להדגיש שגם הם בתוך עצמם לא גיבשו עדיין דעה ודגל התורה ואגודת ישראל לא מחזיקים באותן דעות.

רשימת הבית היהודי בראשות חברת מועצת העיר חגית משה כנראה רואים בחיזור אחרי הקול החרדי סוג של איום ולכן יצאו הבוקר בקמפיין חדש שמציג את המועמדים; זאב אלקין, משה ליאון ועופר ברקוביץ' כחרדים כשהם חובשים מגבעת ופאות מסתלסלות לצדי ראשם.

הקמפיין החדש של הבית היהודי בירושלים מזהיר מפני כניעה אפשרית של המועמדים לראשות הבירה, ללחצי החרדים. בבית היהודי מסבירים כי זהו אינטרס עליון של תושבי ירושלים והציונות הדתית שירושלים לא תהפוך לבני ברק. "אין לנו דבר וחצי דבר נגד החרדים אך מציאות החיים מוכיחה שהפיכת ירושלים ליותר ויותר חרדית, מרחיקה ממנה את הציבור הציוני והחילוני. "לא נתחלקה לירושלים לשבטים" אמרו חז"ל בדיוק מפני החשש שבירת ישראל תהפוך לנחלת שבט אחד בלבד."

חגית משה

חגית משה, יו"ר הבית היהודי בירושליםצילום: שרון עזרן

בבית היהודי אומרים כי המערכה כרגע איננה על זהות ראש העיר, אלא על הרכב הקואליציה הבאה. לא משנה מי יהיה ראש העיר הבא, אלקין ליאון עו ברקוביץ, אסור שהם יעמדו לבד מול החרדים "ככל שהציונות הדתית תהיה גורם חזק וגדול יותר בקואליציה נוכל להבטיח שירושלים תהייה עיר הבירה של כל החברה הישראלית ולא של סקטור מצוצמם", אמרה חגית משה ראש הבית היהודי בירושלים

מהאיחוד הלאומי נמסר: "מפלגת האיחוד הלאומי מתנערת מהמודעה החמורה והמכאיבה שפורסמה היום בידיעות אחרונות. ירושלים היא עיר של אחדות וכל פילוג ושיסוי בין אוכלוסיות אינו דרכינו. אנחנו בבדיקה מול שותפינו כדי להבין איך יצא דבר תקלה שכזה בקמפיין ולדאוג לגניזתה באופן מיידי. מודעה שכזו אינה מקובלת עלינו ואנו מתנצלים על הטעות הנוראית ומבקשים את סליחתם של כל מי שנפגעו"

יבלמו את השפעת החרדים?

יבלמו את השפעת החרדים?צילום: יח"צ

הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו ב-30 באוקטובר 2018, כ"א בחשוון תשע"ט