עד סוף הקיץ נדע את התשובה: הסכמה על חוק הגיוס או בחירות

ראש הממשלה החליט בישיבת ראשי הקואליציה כי במידה וסגן שר הבריאות לא ייתן את הסכמתו לחוק, ייקבע מועד בחירות כבר בישיבה הבאה. הליכוד: "נתניהו מקיים מאמצים לפתרון". ליצמן: "אין לנו עניין בבחירות אך לא נוכל להתפשר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/08/18 16:02 א באלול התשעח

עד סוף הקיץ נדע את התשובה: הסכמה על חוק הגיוס או בחירות
הבחירות מתקרבות? ליצמן, נתניהו ודרעי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

במידה ועד סוף הקיץ לא יגיעו חברי הממשלה להסכמות בנושא חוק הגיוס, ייקבע מועד לבחירות. כך הוחלט היום (ראשון) בישיבת ראשי הקואליציה

בישיבה דנו הנוכחים בין היתר בחוק הגיוס. לפי הדיווח, אמר ראש הממשלה נתניהו כי לדעתו ניתן להגיע להסכמות וכי הדבר תלוי בסיעות החרדיות.

עוד נאמר בישיבה כי במידה ועד לישיבה הבא, בתחילת חודש ספטמבר, לא יגיעו הצדדים להבנות, ייקבע מועד שיהיה מוסכם על כולם לבחירות, ככל הנראה בתחילת 2019. מהליכוד נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה נתניהו ממשיך לקיים מאמצים לפתרון נושא חוק הגיוס".

חרדים מוחים נגד חוק הגיוס

חרדים מוחים נגד חוק הגיוסצילום: פלאש 90

סגן שר הבריאות ח”כ ליצמן התייחס לדברים ואמר כי "אישור חוק גיוס מתוקן הוא אחד הדברים המרכזיים שהיוו בסיס לקואליציה ולממשלה הנוכחית". 

לדבריו, "אין לנו כל עניין בבחירות אך לא נוכל להתפשר בדבר המהותי והעקרוני של שמירת מעמד בני הישיבות שתורתם אומנותם. ההצעות השונות יובאו לדיון בפני מועצת גדולי התורה שתכריע בעניין וכפי שיורו לנו כך נעשה".

בשבוע שעבר החליט בג"ץ לתת למדינה ארכה נוספת בת שלושה חודשים לחקיקת חוק הגיוס המחודש, כשנה לאחר ששופטי העליון ביטלו את החוק הקודם. המדינה ביקשה לדחות את המועד החדש בשבעה חודשים, אך לבסוף הוא נקבע לתחילת חודש דצמבר השנה.

יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם מהליכו תקף את בג"ץ ואמר לרדיו 103FM כי "זו התערבות שלא מן העניין, זו התנשאות של אנשים תלושים מהמציאות. הסוגיה הזו היא סוגיה חברתית ולא משפטית, אם לא יהיה חוק מי יגייס את החרדים? 20 אלף שוטרים? העסק הזה צריך להתרחש בהסכמה. ביקשנו שבעה חודשים - תנו שבעה חודשים, למה להשפיל את הכנסת? מה אנחנו בשוק? זה לא עסק פרטי של מישהו, יש כאן מדינה שצריך לנהל. אם נצליח להגיע לחקיקה נתקדם ואם לא - נלך לבחירות".