בג"ץ דחה את מועד ביטול חוק הגיוס

שופטי בג"ץ נענו לבקשת המדינה ונתנו לה ארכה של שלושה חודשים עד חודש דצמבר על מנת לחוקק את חוק הגיוס החדש. ח"כ סמוטריץ': בג"ץ רוצים להראות מי בעל הבית. ובעל הבית האמתי הוא הציבור ולא 15 אנשים שאיש לא בחר לנהל לנו את החיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/18 20:14 כו באב התשעח

בג"ץ דחה את מועד ביטול חוק הגיוס
חרדים מוחים נגד חוק הגיוס, צילום: פלאש 90

סערת חוק הגיוס: בהחלטה שהתקבלה שלשום הודיע בג"ץ כי יתן אורכה למדינה לחקיקת חוק הגיוס. "החלטנו להיענות לבקשה בחלקה ולדחות את מועד ביטול חוק הגיוס ל-2.12.18" התאריך העברי: ערב חג החנוכה.

כזכור, המדינה, באמצעות היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט הגישה לפני כחודש בקשה לדחיית חוק הגיוס בשבעה חודשים, מה שייתן ארכה ל"חוק הגיוס" שקיים היום. בבקשת המדינה נאמר כי "הסדרת סוגיית גיוסם לשירות של בני הישיבות היא אחת הסוגיות המורכבות והרגישות ביותר הניצבות בפני החברה הישראלית". עוד נכתב, כי יש לזכור, כי תיקון החוק המתחייב מפסק דינו של בית המשפט הנכבד נדרש לאיזון עדין בין אינטרסים שונים ותכליות שונות.

מקלב וגפני

מקלב וגפניצילום: Miriam Alster/FLASH90

חבר ועדת הגיוס ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה אמר על החלטה זו של בג"ץ: "תהליך החקיקה נמצא בסופו, כך שלוח הזמנים החדש יאפשר את סיום חקיקת החוק שעיקרו הכרה בערך ובחשיבות המשך לימוד התורה בארץ ישראל"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס לדחייה של בג"ץ בטוויטר: "מה היה קורה אם בג"ץ היה מכבד את הממשלה, מבין את המורכבות והרגישות הכרוכה בסוגיה, ונענה לבקשתה במלואה? מישהו היה מת? השמים היו נופלים? פשוט מתעקשים שם ללכת עם הראש בקיר כדי להראות מי בעל הבית. ובעל הבית האמיתי הוא הציבור באמצעות נבחריו. לא 15 אנשים שאיש לא בחר לנהל לנו את החיים.