צפו עדויות מהאולפנה | עוד עדות בפנים גלויות נגד רב שהטריד

עורכת הדין הדר עזרא וייזל נחשפת בפרק השלישי בסדרת "עדויות מהאולפנות" ומספרת את סיפור ההטרדה שעברה באולפנה מצד הרב | "הוא שאל אם אני רוצה להיות אחותו הקטנה. הוא בעצם נתן אישור הלכתי למגע, הבטחתי לו שלא אספר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/22 22:36 כט בסיון התשפב

עדויות מהאולפנה | עוד עדות בפנים גלויות נגד רב שהטריד
צילום: צילום מסך

פרק שלישי בסדרת הכתבות "עדויות מהאולפנות". אחרי שני פרקים מטלטלים, פרק שלישי שחושף את העדות האחרונה בסדרה של אורן אהרוני בכאן 11 ומביא את סיפורה של הדר עזרא וייזל. בכתבה היא מספרת על רב באולפנה בה למדה שהטריד אותה ובסופו של דבר נכנס לכלא.

צפו בסיפורה של הדר:


(באדיבות חדשות הערב, כאן 11. סדרת כתבות מיוחדת)

הרב הציע לבוא לביתו לשבת

על פי הסיפור של הדר, הרב הודה בפניה כי הוא אוהב אותה אך טען בפניה כי היא כמו אחותו הקטנה. "הייתה פתיחות בין הרבנים לבנות. זה התחיל מהיום הראשון שנכנסתי לחדר שלו, והתחיל בינינו קשר תמים". הדר סיפרה כי לאחר חצי שנה הרב הזמין אותה לבוא לביתו לשבת, שם החל המגע ביניהם.

"התגובה הראשונה שלי הייתה, הרב מה אתה עושה, אסור לגעת בבנות. הוא הודה שהוא אוהב אותי ושאל אם אני רוצה להיות אחותו הקטנה. הוא בעצם נתן אישור הלכתי למגע, והבטחתי לו שלא אספר". בסופו של דבר היא סיפרה על הקשר לאמה, הקליטה את הרב בהצעה מגונה והדברים הועברו למשטרה ובית המשפט.

"מי שפגע בי צריך להיות מטושטש ומתנצל"

בפייסבוק כתבה וייזל: "אני לא מתנצלת ולא מטשטשת. לא את עצמי ולא את מה שקרה לי. מי שפגע בי צריך להיות מטושטש ומתנצל. המערכת שלא מנעה את הפגיעה בי ואף המשיכה אותה - צריכה לעשות חשבון נפש ולהיטיב את דרכיה. אני מדברת כל מה שקרה לי כדי שילדים ידעו שיש להם את הזכות לדבר ולספר ולחשוף".

"אני קוראת לכל אחד ואחת, לכל הורה, לכל בן משפחה, לכל מחנך - הציפו. תגרמו לילדים להבין שיש להם במי לתת אמון ותוכיחו להם שלתת בכם אמון זה הדבר הנכון. היזהרו מלשלוח מסר מוטעה או כפול לילדים שאנחנו מטילים ספק בעדות של נפגע.ת, שאנחנו לא מאמינים או חושבים שזה מזעזע או גורם ללשון הרע, חילול השם, או לשאלות ביראת השם ובכבוד הרבנים. נצלו את ההזדמנות הזאת לשוחח וליצור פתח לילדיכם להאמין בכם".