עדויות מהאולפנה | בפנים גלויות: תלמידה מעידה נגד הרב שהטריד אותה

צפנת לבנון, שלמדה באולפנת מעלה אדומים מספרת על התקיפה המינית אותה עברה, לטענתה, על ידי ראש האולפנה הרב אלי טובול: "ידעתי שאני צריכה שהוא לא יתפוס אותי, לא הכרנו את השפה ולא ידענו לדבר את זה" | הרב מכחיש את המיוחס לו

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/22 22:11 כח בסיון התשפב

עדויות מהאולפנה | בפנים גלויות: תלמידה מעידה נגד הרב שהטריד אותה
צילום: כאן חדשות

עדויות מהאולפנה: החל מאתמול משודרת במהדורה של כאן 11 סדרת כתבות תיעודיות המביאות את סיפורן של שלוש בנות אולפנה הטוענות כי הותקפו מינית בידי רבנים במוסד הלימודי. אמש (א') הובאה עדות בפנים מטושטשות, והערב (ב') נחשפה באומץ צפנת לבנון וגוללה את סיפורה בפנים גלויות.

צפו בעדות המלאה של צפנת לבנון:

(באדיבות: חדשות הערב, כאן 11. סדרת כתבות מיוחדת)

"בואי, את חייבת לבוא"

בכתבה מספרת צפנת כי היא למדה באולפנת צביה במעלה אדומים, ושם עברה לטענתה תקיפה מינית מצידו של ראש האולפנה הרב אלי טובול. "ידעתי שאני צריכה שהוא לא יתפוס אותי. יום אחד הוא פשוט פתאום היה שם, ואמר לי בואי, את חייבת לבוא". היא מספרת כי לא הצליחה לסרב ולמרות חוסר הנוחות שלה הוא סגר את הדלת, התקרב אליה ונשם על פניה. מכאן, טוענת לבנון, יש לה בלאק אאוט.

לאחר המקרה היא לא באה לאולפנה שבועיים, הלכה להתנדב בחממות של נצרים ולא נכנסה לשיעוריו של הרב. "אחד הזיכרונות המשפילים ביותר, לפני יום כיפור, הוא שאני באה לבקש ממנו סליחה. לא הכרנו את השפה ולא ידענו לדבר את זה, הוא התנהג כאילו זה ברור מאליו".

הרב טובול: "לא היו דברים מעולם"

ראוי לציין כי כיום הרב טובול כבר אינו נושא משרה באולפנה. מהרב אלי טובול נמסר בתגובה: "לאורך עשרות שנים לימדתי תלמידות ותלמידים וחינכתי אותם לערכים ומידות. אני מכחיש את הטענות שעלו בכתבה, לא היו דברים מעולם".

מאולפנת צביה מעלה אדומים נמסר: "ליבנו עם הבוגרת שלנו, המתארת שחוותה מילים שנאמרו בצורה פוגענית. שוחחנו עם הרב והוא מכחיש את הדברים. יחד עם זאת חשוב להבהיר, כי האמירות ככל שהיו, נאמרו מלפני למעלה מ-20 שנה. כבר שנים רבות מאוד, אין שיחות אישיות בין מורים לתלמידות, שיחות מקצועיות מתקיימות עם דלת פתוחה וחל איסור מוחלט למורים לשוחח עם תלמידות על נושאים אישיים. בעקבות פניית הכתב, נבדקה שוב באמצעות ממונת המוגנות באולפנה מערך המוגנות והנהלים. המוגנות היא ערך עליון באולפנה והמוסד פועל בהתאם לחוקי חובת הדיווח ללא שום משוא פנים. האולפנה תמשיך להיות מקום בטוח לתלמידות. מוגנות התלמידות באולפנה היא מעל הכל".