מונדיאל: מסי במרחק נגיעה מהתואר הנכסף

משחק חצי הגמר הראשון יחל הערב: מסי ונבחרת ארגנטינה לאחר ההתנהגות הבוטה להולנדים מול קרואטיה אחרי שהדיחה את ברזיל, שהייתה מועמדת לזכייה | את מי הצרפוקאים יעודדו מחר?

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 13/12/22 17:46 יט בכסלו התשפג

מונדיאל: מסי במרחק נגיעה מהתואר הנכסף
מסי, יציל את ארגנטינה?, צילום: shutterstock

קרנבל המונדיאל מגיע לישורת האחרונה: אחרי חודש של סנסציות עם משחקים בלתי נשכחים, הערב (ג') יערך אירוע חצי הגמר הראשון בין ארגנטינה לקרואטיה. במשחק המכריע של "הפרעוש" הוא ינסה לזכות בתואר היחיד שחסר לו: זכייה בגביע העולם. אחרי פתיחה קשה של נבחרת ארגנטינה בשלב הבתים בו הפסידה לערב הסעודית השתנו היוצרות והם מפסיקים לאכזב עם ניצחונות מרשימים במשחקים שבאו לאחר מכן.

תגובות קשות בעולם הגיעו בעקבות היחס של שחקני נבחרת ארגנטינה לנבחרת ההולנדית לאחר שניצחו אותם בקרב הפנדלים. השחקנים מארגנטינה עשו להם פרצופים וכינויי גנאי, כולל מסי שבדרך כלל מאופק ורגוע אך הפעם בחר להעליב את המאמן ההולנדי לואי ואנ חאל. חלק מאוהדי ארגנטינה ראו בהתנהגות של "הפרעוש" כביטוי של מנהיגות שהייתה חסרה לו והשוו אותו בכך לדייגו מראדונה, גדול שחקני ארגנטינה.

ליונל מסי כבר זכה בתארים: זכייה בליגת האלופות, אליפות ספרד, קופה אמריקה, כדור הזהב, נעל הזהב, הכי הרבה גולים בעונה. התואר שהוא חושף אליו בייחוד כאשר הודיע שמדובר במונדיאל האחרון שבו ישתתף הוא זכייה בגביע העולם.

 

"החלטה בלתי אפשרית, כמו לבחור בין אבא לאמא"

בצד השני על כר הדשא יחכו נבחרת קרואטיה העקשנית וידועה ביכולתה עם שחקני הקישור הכי טובים בטורניר אך מנגד הצליחו לנצח רק משחק אחד ושאר המשחקים העפילו בפנדלים ולא הראו ביצועים מרשימים. 

במשחק בו הודחה נבחרת ברזיל שהייתה מועמדת לזכייה, הקרואטים לא ביצעו הרבה מהלכים התקפיים אך בגלל השוער שלהם, דומיניק ליבאקוביץ', נמנע מהברזילאים להבקיע שערים ולבסוף ניצחו בקרב פנדלים. שחקני קרואטיה היו בגמר לפני ארבע שנים מול נבחרת צרפת שזכתה וכעת תתמודד בחצי גמר השני (מחר) מול נבחרת מרוקו שהפתיעה והצליחה בפעם הראשונה לעלות לשלבים האלו בטורניר. 

משחק חצי הגמר השני בין צרפת למרוקו מעלה שאלה בקרב ישראלים צרפוקאים (עולים מצרפת ומרוקו) איזו נבחרת הם מעודדים שתעלה לשלב הגמר. בשיחה עם אחד מהם לכתבנו הוא אמר: "אני לא יודע במי לבחור. זה כמו לבחור בין אבא לאמא. אני חצי צרפתי חצי מרוקאי".

צילום: shutterstock