גמר המונדיאל נופל על נר ראשון של חנוכה? הרבנית ימימה עושה שלום בית

הרבנית ימימה מזרחי קיבלה שאלה העוסקת בנושא המונדיאל והדלקת נרות לאחר שהתברר שהגמר נופל על ערב הדלקת נר ראשון, ומצאה פתרון ביניים מפתיע| צפו בתשובת הרבנית

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/22 17:35 יז בכסלו התשפג

גמר המונדיאל נופל על נר ראשון של חנוכה? הרבנית ימימה עושה שלום בית
צילום: יעל אילן, פרשה ואשה

בחודש האחרון מיליוני אנשים ברחבי העולם מחוברים למסכים וצופים במשחקי המונדיאל בקטאר, שמגיע בימים הקרובים לשלבי ההכרעה האחרונים. למרבה חוסר המזל, הגמר של טורניר הכדורגל הבינלאומי נופל בדיוק על ליל ההדלקה הראשון של חנוכה, והרבנית ימימה מזרחי נדרשה לסוגיה הסבוכה.

שאלת מיליון הדולר והפתרון של הרבנית

מזרחי סיפרה בשיעורה השבועי כי אחד הרבנים פנה אליה ושאל מה להשיב לתלמידיו לגבי גמר המונדיאל, שכאמור מתקיים בדיוק בשעה של הדלקת נר ראשון של חנוכה. לראות בבית ואז להדליק? לראות עם חברים? שהאישה והילדים יחכו?

צפו בתשובה: 

הרבנית ימימה, בהומור אופייני, הנחתה את הרב לבקש מהתלמידים לצפות במונדיאל בבית. "מונדיאל איש וביתו", כפרפראזה על הכלל ההלכתי 'נר איש וביתו'. "אין מה לעשות. אם תגיד להם 'אל תצפו', אף אחד לא יקשיב לך עד עולם".

היא פנתה גם אל הנשים שישיבו בשיעור: "למה זה חייב להיות כל כך גברי? למה זה רק הוא? למה זה משעמם אותך? שבי והתענייני במה שהוא מתעניין. איזה יופי החולצה של השחקן, תגידי משהו מועיל בנושא".

מונדיאל 2022

מונדיאל 2022 צילום: shutterstock