בעקבות המחאה בארה"ב: משחקי הפלייאוף של ה-NBA בוטלו

שחקני הקבוצות שהגיעו לפלייאוף בליגה האמריקאית, קיימו פגישת חירום סוערת. הקבוצות הלייקרס והקליפרס הצביעו בעד ביטול העונה וזאת כאות מחאה האלימות כלפי אזרחים שחורים במדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/20 08:26 ז באלול התשפ

בעקבות המחאה בארה"ב: משחקי הפלייאוף של ה-NBA בוטלו
צילום: shutterstock

דרמה בליגת ה-NBA, הלילה (ה') החליטו כל הקבוצות המשחקות בפלייאוף העליון לבטל את המחשקים, ואף שוקלים לסיים את העונה. הסיבה לביטול המשחקים נובעים כפעולה מחאה של השחקנים בעקבות האלימות כלפי האזרחים השחורים במדינה. האירוע שהספיציפי שגרם לכך הוא  אירוע הירי בוויסקונסין בו ג'ייקוב בלייק נורה על ידי שוטרים.

המחאה שהתקיימה צפויה לחזור על עצמה גם מחר בלילה, ובכך יבוטלו עוד שלושה משחקים נוספים. שחקני כל הקבוצות המשחקות בפלייאוף ערכו פגישה כדי לדון על המשך העונה בעקבות מעשי האלימות של המשטרה. הלייקרס והקליפרס, הנחשבות לפייבוריטיות של העונה, ומי שעשויות אף לזכות באליפות תמכו ברעיון של סגירת העונה. יתר הקבוצות הסתייגו מצעד קיצוני זה, אך תכו בהשעיה של המשחקים עד כה.

בין העומדים בחזית המאבק הוא השחקן לברון ג'יימס, שנחשב לתומך ברעיון של ביטול העונה. במהלך הפגישה עם מנהלי הקבוצה נטש לברון את הפגישה בכעס, עוד טרם קבלת ההחלטות. בעקבותיו הצטרפו גם יתר שחקני הלייקרס והקליפרס ויצאו גם הם מהישיבה כאות מחאה. אדריאן ווז'נרובסקי מ-ESPN ציטט מקור בכיר מתוך הפגישה שטען: "כולם עדיין נמצאים בסערת רגשות. צריך עוד זמן כדי להבין איך אנחנו מתקדמים מכאן"