בלעדי סערת חיים ולדר | מקורבים הציגו לרב צבי טאו את העדויות של הרב שמואל אליהו: "רק חיזק את התנגדותו"

לאחר פרסום הטענות של נשיא ישיבת הר המור כלפי בית הדין, לחדשות כיפה נודע כי לפני התאבדותו של ולדר התקיימה פגישה של מקורבים עם הרב טאו, בה פורטו עדויות הנפגעות. למרות הפגישה, הרב טאו ממשיך להגן על שמו הטוב של ולדר

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 02/01/22 16:46 כט בטבת התשפב

סערת חיים ולדר | מקורבים הציגו לרב צבי טאו את העדויות של הרב שמואל אליהו: "רק חיזק את התנגדותו"
הרב אליהו., צילום: אלישמע סנדמן

החברה הדתית סוערת בעקבות התאבדותו של חיים ולדר, מי שהיה דמות חינוכית נערצת וסופר מצליח לאחר שנחשפו העדויות הקשות נגדו שהגיעו לבית הדין בראשו עמד הרב שמואל אליהו. נראה כי למרות התמיכה הרחבה לה זוכה רב העיר צפת, רבנים בכירים בציונות הדתית מתנגדים לו ולבית הדין שלו, כשבראשם עומד הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור.

"הפגישה חיזקה את דעתו הנגדית"

לחדשות כיפה נודע כי כבר לפני התאבדותו של ולדר נשלחו שליחים עם החומרים של הרב שמואל אליהו לרב צבי טאו, לאחר שהחלו השמועות על דעתו הנחרצת בעניין לטובת ולדר. הרב שמואל לא נכח בפגישה, אך מסר בידם את החומרים שעמדו בפני בית הדין. "הרב טאו שמע את הנתונים והעדויות, הפגישה לא הועילה ואף חיזקה את דעתו הנגדית", מסר מקורב לבתי הרבנים. לפי מצב העניינים כרגע, קיומה של פגישה נוספת מוטלת בספק.

כזכור, ביום שישי התפרסמה הקלטה בקולו של הרב טאו, ובה הוא מבטל מכל וכל את הטענות נגד ולדר. "לא היה בית דין על זה. הרב שמואל סובל ממקארתיזם, אחרי מה שהיה עם שיינברג בצפת (עזרא שיינברג) הוא איבד את כל הגבולות. אין באמת בית דין, אל תישמעו לו בדבר הזה". לטענות שנשמעו בידיי תלמידיו, ענה הרב: "אני אמשיך להגיד את זה בלי שיבלבלו אותי".

מי שהחל להשמיע את הטענות נגד הרב שמואל אליהו הוא הרב שלמה אבינר שאמר בשיעור כי "אם הוא עשה עבירה, אז עשה עבירה, עשר עבירות. זה מצדיק לפרסם?". בין השאר, פסק הרב אבינר כי מותר לקרוא בספריו של ולדר. ביום שישי האחרון, נחשפו הקלטות של הרב דוד ג'יאמי, מרבני הר המור, כשהוא אומר "הרב טאו אומר לפרסם בעניין חיים ולדר - שהכל עלילה", והוסיף כי "לקחו אחת בוגרת קרן מנדל, שכרו אותה בכסף, כדי שתעליל עלילה כדי לחסל את הבן אדם. הרב שמואל אומר שהיו 22 עדויות, הרב טאו אומר שלא היה שום עדים, שום ראיות. הוא אמר שצריך להגיד את זה לבחורים".

"מצאנו הוא אשם בלי שום ספק"

בפוסט שפורסם בחשבון הפייסבוק של לשכת הרב שמואל אליהו נכתב: "בדקנו וחקרנו ושאלנו היטב, הגיעו לפנינו עדים שהעידו כי הוא נאף עם נשים נשואות שנים רבות עד שגרם להם להתגרש ולהיות אסורות על בעליהן. ראינו מעשה בית דין על כך וחיזקנו את הדברים בהוכחות נוספות חד משמעיות. כמו כן שמענו הקלטות בקולו שמעידות על מעשים חמורים בעריות שהוא עשה, ומצאנו הוא אשם בלי שום ספק". נראה כי הקרע בין הרבנים עמוק, וספק אם משהו יוכל לגשר בין המחלוקות העמוקות בנושא.