גם ראשל"צ וחולון - בעד פתיחת עסקים בשבת

בשתי הערים מצטרפים למהלך של ראש עיריית גבעתיים, וינסו לאשר מסחר ביום המנוחה, גם במקרה שחוק המרכולים יעבור

חדשות כיפה דויד ליבנה 25/12/17 12:54 ז בטבת התשעח

גם ראשל"צ וחולון - בעד פתיחת עסקים בשבת
חנות am:pm, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

חולון וראשון לציון מצטרפות לגבעתיים וינסו להעביר חוקי עזר עירוניים שיאפשרו פתיחת עסקים בשבת, ויחולו גם במקרה שחוק המרכולים יאושר בכנסת. ראש עיריית חולון, מוטי ששון, שהצהיר כי בכוונתו להעלות את התיקון להצבעה בישיבת המועצה הבאה, אמר הבוקר (ב'): "כמו במהלך כל שנותיי בתפקיד, אמשיך גם במקרה זה להקפיד ולשמור על הסטטוס קוו בעיר חולון".

בדומה לגבעתיים, גם בראשון לציון תתקיים הערב ישיבת מועצה שבה יעלה להצבעה תיקון לחוק העזר העירוני שמתייחס לפתיחת עסקים בשבת. בדברי ההסבר להצעת התיקון נכתב כי "הצעת החוק מבקשת להפנות את בתי האוכל, המרכולים והקיוסקים לרחובות המסחריים ולצירים הראשיים בעיר וכן לאזורי התעשייה והבילוי, שם קיים צורך ציבורי מובהק בפתיחתם".

בהצעה נכתב עוד כי מטרת ההצעה היא "לשמר את צביונה של העיר ולאפשר לכלל תושביה לחיות בתחומה בהתאם לדתם, אמונתם, צרכיהם וברצונותיהם, ברוח הסובלנות המאפיינת את העיר".

בשבוע שעבר פורסם כי בכוונת ראש עירית גבעתיים, רן קוניק, להעביר חוק עזר עירוני דומה, מהלך שקומם את הציבור הדת בעיר. קוניק הסביר שהמהלך נועד לשמור על הסטטוס קוו בגבעתיים, ומטרתו היא לאפשר את המשך פתיחתם של עסקים שממילא כבר פועלים בשבת, ומנגד שלא לאפשר את פתיחתם של עסקים חדשים שאינם שומרים שבת.

בתגובה להצהרותיו של קוניק בנושא, פנה ח"כ בצלאל סמוטריץ' בשבוע שעבר במכתב לראשי הסיעות החרדיות, השר אריה דרעי, חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, ולחבר מפלגתו שר החקלאות אורי אריאל, שבו ביקש כי יפעלו נגד המהלך שמוביל ראש העיר גבעתיים.

לדבריו, "גבעתיים עלולה להיות חלילה אבן הדומינו הראשונה שתקרר את האמבטיה ותסמן את הכיוון לראשי רשויות נוספים. בשל כך עלינו לעצור את ההידרדרות הזו כאן ועכשיו".