בלעדי סערת הרב מלמד | הרב אלגאזי בהקלטה: "אין לי שום מילה רעה להגיד עליו"

חתימתו של ראש ישיבת רמת גן וראש מכון צורבא מרבנן מופיעה על המכתב הכללי שניסח הרב יעקב אריאל והוצמד לכאורה למכתב אחר שתקף ישירות את הרב מלמד | בשיחה עימו מבהיר הרב אלגאזי: "לא כתבתי מעולם שום דבר נגד הרב מלמד, חד וחלק"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 06/02/22 10:15 ה באדר א'

סערת הרב מלמד | הרב אלגאזי בהקלטה: "אין לי שום מילה רעה להגיד עליו"
ראשי ישיבת רמת גן, הרב בן ציון אלגאזי והרב יהושע שפירא, צילום: עמיקם נחושתן

המחאה נגד הרב אליעזר מלמד מתרחבת, והשבת הופצה חוברת המביאה מדברי הרבנים נגדו ומסבירה את התנהלותו הבעייתית לציבור, לדעתם המארגנים. כזכור, ביום חמישי התפרסמו מכתבים נגדו עליהם חתומים עשרות רבנים.

הרב בן ציון אלגאזי, שחתם על המכתב השני, מבהיר: "לא כתבתי שום דבר נגד הרב מלמד". המכתב השני הוא המכתב אותו ניסח הרב יעקב אריאל והוא מכתב כללי שהוצמד לכאורה למכתב אחר שתקף ישירות את הרב מלמד.

הרב אלגאזי מבהיר: "לא דיברתי על הרב מלמד"

הרב אלגאזי הוא ראש ישיבת רמת גן וראש מכון "צורבא מרבנן", והוא חתום על המכתב שניסח הרב יעקב אריאל נשיא הישיבה שהוא עומד בראשה. במכתב לא מוזכר במפורש שמו של הרב מלמד, ובין הרבנים החתומים עליו הרב שלמה עמאר והרב צבי טאו. אחת הטענות שקושרות את המכתב לרב מלמד, הוא ההצמדה שנעשתה למכתב השני בו מוזכר מפורשות שמו של הרב מלמד, אך נראה שרבנים רבים מתנערים מהקישור בין המכתבים.

בהקלטה שהגיעה לידי חדשות כיפה נשמע הרב אלגאזי אומר: "אני לא כתבתי מעולם שום דבר נגד הרב מלמד, חד וחלק. אני כתבתי רק על איך צריכים ללמד את הדור הבא לפסוק הלכה, שהלכה צריכה להיות מבוססת על פוסקים ועל שימושה של תורה".

הרב אלגאזי מבהיר: "לא דיברתי על הרב מלמד, לא ראיתי את הפסקים החדשים שלו. אני כצורבא מרבנן צריך להיות אחראי על דרך פסיקת ההלכה. אין לי שום מילה רעה להגיד על הרב מלמד. נקודה".

במכתב כתבו הרבנים: "מביעים בזאת את דאגתנו מפני הסטייה מדרכה של פסיקת ההלכה בישראל. לצערנו, אנו נתקלים בתופעה של תלמידי חכמים שלא שמשו כל צרכם, התוקעים את עצמם לדבר הלכה ללא בית אב וללא התייעצות, ואף מורים הוראות עצמאיות לציבור ללא סמכות".