הרב אלגאזי: "שלא יעז אחד שנמצא בבידוד לצאת החוצה כי הוא רוצה לשמוח!"

כל שנה השמחה מתפרצת עם כלל עם ישראל, השנה הדיבוק הוא איסור, והשמחה צריכה להיות בצורה אחרת. שמחה פנימית

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/20 12:39 כ בתשרי התשפא

הרב אלגאזי: "שלא יעז אחד שנמצא בבידוד לצאת החוצה כי הוא רוצה לשמוח!"
שמחת תורה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

רגע לפני שמחת תורה, אנחנו פוגשים את הרב בן ציון אלגאזי, יו"ר מכון צורבא מרבנן וראש ישיבת רמת גן, לשיחה על החג בימי הקורונה. "אנחנו נמצאים בפני יום שמחת תורה, יום שבו כלל ישראל נותן את החלק האישי שלו בתורה, כי לשמוח כולם יכולים, ללמוד כל אחד לומד לפי דרגתו - אבל בשותפות ובהרגשת החיבור כולם שמחים לא צריך בשביל זה שום מעמדות ושם חוכמה מוקדמת, צריך רק להרגיש שייך. בשמחת תורה אנחנו אומרים לקדוש ברוך הוא כי אנחנו שמחים ושייכים בתורתך הקדושה".

"אבל השנה השמחה שלנו השמחה שלנו תופסת זוויות אחרות, כל שנה השמחה מתפרצת עם כלל עם ישראל, ביחד דבקים זה בזה "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם". השנה הדיבוק הוא איסור, והשמחה צריכה להיות בצורה אחרת.

"לא כל שמחה צריכה להיות שמחה חיצונית, לפעמים הקב"ה בוחן אותנו, אם השמחה שלנו היא שמחה אמיתית 'ושמחת בכל הטוב אשר נתן לך ה' אלוקיך' - זו שמחה פנימית שיש לאדם. ולכן אנחנו השנה נשמור על כל הכללים ההילכתיים, שהם בריאות הגוף והנפש שלנו, נשמור על מרחקים, נשמור על מסכות, על מניינים קטנים ועל כל ההנחיות ההיגייניות שצריך לשמור. כל אחד לעצמו במקומו, ישמח שמחה פנימית אמיתית, שנתן לו הקב"ה את חלקו בתורה.

מי שרוצה לעשות רצון השם באמת - אז שישמע לכללי הבריאות

לדברי הרב אלגזי הבחירה השנה היא לשמור על כללי ההלכה הבריאותיים. "שלא יעז אחד שנמצא בבידוד לצאת החוצה כי הוא רוצה לשמוח ולשמח – תודה רבה על השמחה שלו, זה לא שמחה זה תוגה" אומר אומר בנחרצות ומוסיף  "אם יש חס וחלילה מי שהוא חולה וודאי שלא יצא החוצה, כל הדברים שהם אסורים על פי כללי הבריאות הם הכללים ההלכתיים השנה ועליהם צריך לסמוך. וכל מי שאומר 'אי אפשר בלי שמחת תודה שכולם דבקים ביחד' – נגיד לו שזה לא שמחה, זה לא לעשות נחת רוח לקב"ה. מי שרוצה למלא את תאוותו - שיעבור על כללי הבריאות, ומי שרוצה לעשות רצון השם באמת - אז שישמע לכללי הבריאות ובזה יהיה שמח.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן