"זה בלוף": מתנגד מפתיע לפסקת ההתגברות

ח"כ בצלאל סמוטריץ' איים כי יצביע נגד עמדת הקואליציה, במקרה שיקודם חוק עוקף בג"ץ שידרוש רוב של 61 או 65 ח"כים. "חוק יסוד כבוד האדם וחירותו נחקק ברוב רגיל. אין סיבה שכדי להתגבר עליו נצטרך רוב מיוחס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/18 11:29 טו באייר התשעח

"זה בלוף": מתנגד מפתיע לפסקת ההתגברות
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

התנגדות מבית: ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי יצא היום (ב') נגד עמדת ראשי מפלגתו, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, והזהיר כי בכוונתו לפעול נגד חקיקת פסקת ההתגברות.

בריאיון לרדיו 103fm אמר סמוטריץ' כי "זו לא פסקת התגברות - זה בלוף. אם זה יהיה תלוי על ח"כ אחד נגד 61 - אני אצביע נגד, גם אם תהיה משמעת סיעתית. יש רגעים עקרוניים, שבהם עם כל הכבוד למשמעת הסיעתית, אני מחויב קודם כל לציבור שבחר בי".

סמוטריץ' הדגיש במהלך הריאיון כי הוא דורש שיבוצע תיקון בסעיף החקיקה, לפיו לצורך הפעלת ההתגברות לא יהיה צורך ברוב מיוחס של 61 או 65 חברי כנסת, אלא ברוב רגיל. לדבריו, "חוק יסוד כבוד האדם וחירותו נחקק ברוב רגיל. אין סיבה שכדי להתגבר עליו נצטרך רוב מיוחס. ביהמ"ש לא נדרש לרוב מיוחס כדי לפסול חוקים, גם הכנסת לא צריכה".

עוד אמר סמוטריץ' כי "כשתהיה פסקת התגברות, בג"ץ יהיה הרבה יותר חופשי וירשה לעצמו להתערב הרבה יותר. מצד שני מציבים רף של 65 שהוא כמעט בלתי ניתן למעבר והכנסת לא באמת תוכל להתגבר.

"הסיפור הזה נמצא בידיים של אדם אחד בלבד - ראש הממשלה בנימין נתניהו. אם הוא ימסמס את זה הציבור הישראלי יצטרך לבוא איתו חשבון. אני חושב שצריך ללכת לבחירות על זה".