סמוטריץ' : "הבחירות הן מלחמה על זהותה של העיר"

בתגובה לדבריו של המועמד למועצת העיר נצרת-עלית, ראיד גטאס, שאמר כי הרשימה הערבית בראשה הוא עומד מצפה לקבל 5 מנדטים בבחירות, אומר ח"כ סמוטריץ' כי "הבחירות קריטיות לשמירה על צביונה היהודי של נצרת עלית"

חדשות כיפה יהונתן קליין 03/10/18 10:18 כד בתשרי התשעט

סמוטריץ' : "הבחירות הן מלחמה על זהותה של העיר"
ח"כ סמוטריץ'. נצרת עלית יהודית, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"הסקרים נותנים לנו 5 מנדטים ונהיה מרוצים אם נקבל 5 מנדטים בבחירות הקרובות. זה היעד שלנו. אנחנו מרגישים שאנחנו חלק בלתי נפרד מהעיר נצרת עילית, תרמנו בכל התחומים ולכל האוכלוסיות". את הדברים אומר ד"ר ראיד גטאס, ראש סיעת 'דו-קיום' המתמודדת למועצת העיר נצרת-עלית, בראיון לאתר 'בלינקר'. גטאס, אחיו של ח"כ לשעבר באסל גטאס, שהורשע בסיוע למחבלים, הוא חבר מועצת העיר כיום מטעם הסיעה. 

על פי הכתבה באתר, בבחירות האחרונות קיבלה רשימת דו קיום 3 מנדטים, אבל לאור עזיבה רבה בקרב יהודים בעיר, ולאור ההגעה של תושבים ערבים רבים, מאמינים בסיעת דו קיום כי 5 מנדטים יהיו מספר ריאלי מבחינתם. ועל פי גורמים פוליטיים בנצרת עילית, שיעור הצבעה נמוך עשוי להביא לרשימה גם את המנדט השישי.

בתגובה לדברים תוקף חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שמפלגתו האיחוד הלאומי תומכת ברשימת 'האיחוד היהודי', המתמודדת למועצת העיר נצרת-עלית, ומהווה איחוד של כלל הרשימות הדתיות בעיר, ואומר כי הבחירות הן מלחמה על זהותה של נצרת-עלית.

"דו קיום" בסגנון משפחת גטאס", אומר סמוטריץ', "ד"ר גטאס הוא האח של באסל גאטאס, מחבל שהורשע ויושב בכלא על סיוע למחבלי חמאס בכלא. ד"ר גאטס זה אותו אחד שבמהלך מבצע "עמוד ענן" כשחיילי צה"ל סיכנו את חייהם בעזה למען עם ישראל תמך אף הוא במחבלי החמאס ואמר: "אנחנו חלק בלתי נפרד מהעם הפלסטיני.... זה טבעי להביע סולידריות עם העם שלנו בעזה שנמצא תחת מצור ומתקפה מצד ישראל". 

ח"כ סמוטריץ' הוסיף: "אותו גאטס ש"בונה על עזיבה רבה של יהודים" יגלה כי תושבי נצרת עילית נשארו בעיר ויבואו להצביע לעיר יהודית ולא ל"דו קיום" מזויף. נצרת עילית הוקמה כעיר יהודית ותישאר כזו לעד. תושבי נצרת עילית צריכים לבחור בין גאטס לבין רשימת 'האיחוד היהודי' ואני בטוח שהם יבחרו נכון. רק רשימה יהודית חזקה המאחדת בתוכה מגוון רחב מהציבור הדתי בעיר תשמור על צביונה היהודי של העיר תוך הגברת הזהות היהודית בה.
אנו מלווים את הרשימה מצעדיה הראשונים ואני יכול לומר בפה מלא כי חברי הרשימה מכוונים למטרה אחת - שמירה וחיזוק נצרת עילית יהודית!"

עוד אומר סמוטריץ': "בזמן שיש כאלו שהתייאשו מהעיר ומכרו את דירותיהם לערבים, צריך לחזק את העיר עוד יותר ולא לתת ליאוש להשתלט עליה, צריך לחזק את אלו הנאחזים בה ומחזקים אותה. אין כאן מקום לאמירות בכיוון של עיר מעורבת. הבחירות הקרובות הן קריטיות לעתידה של העיר! תושבי נצרת עילית יקבעו בקלפי מי יהיו שותפיו המשמעותיים של ראש העיר במועצה, האם יהיו אלו רשימת "האיחוד היהודי" או הרשימה הערבית המשותפת.
אני קורא לתושבי נצרת עילית: ראו את הבחירות לא רק כזכות דמוקרטית אלא כחובה."

נזכיר, כי זו לא הפעם הראשונה שחברי הכנסת מהבית-היהודי מתעמתים עם הערבים על רקע הבחירות בנצרת-עלית. לפני כחודשיים תקף ח"כ מוטי יוגב את ח"כ חנין זועבי, שזעמה על השימוש של רשימת 'האיחוד היהודי', בסלוגן 'נצרת עלית יהודית'. יוגב אמר אז: "נצרת עילית עיר יהודית. איננו מתביישים בכך ואיננו מתנצלים על כך."