מוטי יוגב נגד חנין זועבי: "זורעת שנאה"

חברת הכנסת חנין זועבי מהרשימה המשותפת תקפה הבוקר את רשימת 'האיחוד היהודי' בנצרת-עילית, שיצאה בסלוגן בחירות 'נצרת עילית יהודית'; "גזענות ושלילת הקשר של העם היליד עם מולדתו". ח"כ מוטי יוגב לא נשאר חייב.

חדשות כיפה יהונתן קליין 22/08/18 16:24 יא באלול התשעח

מוטי יוגב נגד חנין זועבי: "זורעת שנאה"
סלוגן של קמפיין, צילום: ללא

רשימת 'האיחוד היהודי' המתמודדת למועצת העיר נצרת עילית וכוללת בתוכה את כל הסיעות הדתיות בעיר, יצאה בקמפיין בחירות תחת הסלוגן 'נצרת עילית יהודית'. כותרת שהרגיזה מאוד את חברת הכנסת חנין זועבי מהרשימה המשותפת, תושבת נצרת שנודעה כמייצרת פרובוקציות סדרתית נגד צה"ל ומדינת ישראל. 

זועבי אמרה בשיחה עם העיתונאי המקומי, עמנואל בן-סבו, שפורסמה באתר JDN, כי "מי שהקשר שלו עם הארץ מתוחזק על ידי גירוש, אלימות ותיעוב של העם היליד, מנסה לפצות את האי לגיטימיות הזו על ידי כל מיני אידיאולוגיות, מפלגות, חוקים וכו'." עוד הוסיפה הח"כית תושבת נצרת: "ככל ש"דגל ישראל" יותר גדול, ככל שהאידיאולוגיה יותר פשיסטית וטיהורית, ככל שבעיית הלגיטימיות יותר גדולה. גזענות ושלילת הקשר הטבעי שלנו עם המולדת, קשר שדרך אגב לא צריך את הקוראן ולא את בלפור, בשביל שיבסס אותו, אינו פיתרון לחוסר הלגיטימיות של המושג "מדינה יהודית". או "עיר יהודית". 

חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי, שמפלגתו תומכת ברשימת 'האיחוד היהודי', אמר בתגובה לדבריה של זועבי: "ח"כ זועבי הגרה בעיר נצרת שאוכלוסיתה ערבית, מנצלת את מעמדה כחברת כנסת, לזרוע שנאה, לחתור תחת מדינת ישראל ולפעול באופן אנטישמי נגד יהודים בכלל ונגד נצרת עילית בפרט. טוב שיש כוחות ששומרים על הצביון היהודי של העיר. נצרת עילית עיר יהודית. איננו מתביישים בכך ואיננו מתנצלים על כך.
לערבים החיים כאן אמרנו ונאמר אהלן וסהלן. ישראל היא מדינתו של העם היהודי, בה נשמרות זכויות המיעוטים בכבוד ויותר מבכל דמוקרטיה אחרת. נצרת עלית היא עיר יהודית ואיחוד יהודי זו המפלגה שתפעל לחיזוקה של נצרת עלית כעיר יהודית."