נתניהו: "מי שנערך לפגוע בנו – נפעל לפגוע בו קודם לכן"

רה"מ התייחס לתקיפה הישראלית בסוריה שבאה בעקבות ירי הרקטות לעבר הצפון, ואמר: "איראן חצתה קו אדום. התגובה שלנו הייתה בהתאם". דובר צה"ל פרסם תיעוד של השמדת סוללת טילים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/18 21:38 כה באייר התשעח

נתניהו: "מי שנערך לפגוע בנו – נפעל לפגוע בו קודם לכן"
בנימין נתניהו, צילום: אלכס קולומויסקי POOL

"איראן חצתה קו אדום. התגובה שלנו הייתה בהתאם. צה"ל ביצע תקיפה נרחבת מאוד נגד מטרות איראניות בסוריה", כך אמר הערב (ה') ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתייחסות לתקיפת חיל האוויר בסוריה אמש בעקבות ירי הרקטות לעבר צפון הארץ.

"בזכות היערכות נכונה של כוחותינו גם בהתקפה וגם בהגנה, הפעולה האיראנית נכשלה. אף רקטה לא נחתה בשטח ישראל. עם ישראל גאה בצה"ל ועם ישראל סומך על צה"ל. אנחנו נמצאים במערכה ממושכת, והמדיניות שלנו ברורה: לא ניתן לאיראן להתבסס צבאית בסוריה", אמר נתניהו.

"אתמול העברתי מסר ברור למשטר אסד: הפעולה שלנו מכוונת נגד מטרות איראניות בסוריה. אבל אם הצבא הסורי יפעל נגדנו, אנחנו נפעל נגדו. זה בדיוק מה שקרה אתמול, סוללות של הצבא הסורי ירו טילי קרקע-אויר נגדנו, ולכן פגענו בהן", הוסיף.

לדברי רה"מ, "הקהילה הבינלאומית צריכה למנוע את ההתבססות של כוח קודס האיראני בסוריה. אנחנו צריכים להתאחד כדי לכרות את זרועות הרשע המתפשטות שלו שם ובכל מקום. אני חוזר ואומר: מי שיפגע בנו – אנו נפגע בו שבעתיים, ומי שנערך לפגוע בנו – נפעל לפגוע בו קודם לכן. כך עשינו וכך נמשיך לעשות".

בתוך כך, דובר צה"ל פרסם סרטון שמתעד את תקיפת מטוסי הקרב של חיל האוויר נגד סוללת SA22 סורית. התקיפה שבתיעוד בוצעה כחלק מהתקיפות הנרחבות של צה"ל, וזאת בתגובה לירי שבוצע על ידי "כוח קודס" האיראני וסוללות ההגנה האווירית הסוריות כנגד כוחותינו.