נתניהו הורה: לבחון בניית מאות בתים בהר ברכה

רה"מ הנחה לברר כיצד ניתן לקדם בניית 800 יח"ד ביישוב, כמענה לפיגוע שבו נרצח הרב איתמר בן גל הי"ד. על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים אמר: "אירוע היסטורי עם משמעויות מרחיקות לכת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/18 12:27 י באדר התשעח

נתניהו הורה: לבחון בניית מאות בתים בהר ברכה
נתניהו, צילום: אלכס קולומויסקי POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (א') את יועץ מזכיר הממשלה, רונן פרץ, לברר כיצד ניתן לקדם את הבנייה כמענה לפיגוע שבו נרצח הרב איתמר בן גל הי"ד. 

במהלך ישיבת שרי הליכוד העלו השרים זאב אלקין ומירי רגב את דרישת האלמנה מרים לאשר בניית 800 יחידות דיור ביישוב כמענה לפיגוע, וציטטו את דבריה כי זו תהיה "תשובה ציונית הולמת לרצח". בתגובה אמר נתניהו כי הוא "רוצה לקדם את הבנייה בהר ברכה", והנחה את פרץ לבדוק את הנושא.

בתוך כך, במהלך ישיבת הממשלה התייחס נתניהו להחלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים ביום העצמאות, ואמר כי מדובר ב"אירוע היסטורי ובלתי רגיל שיהיו לו משמעויות מרחיקות לכת. הנשיא טראמפ, אתה ידיד גדול למדינת ישראל ואנחנו מודים לך".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר בתגובה: "זו אמירה חשובה וצעד חשוב, עם ישראל כולו מצפה לראות אמירה נכונה ומעשה מיידי ונחוש. ידעו אויבינו כי כל ניסיון לפגוע בנו רק יחזק אותנו. אישור 800 יחד בהר ברכה והפיכתה בכך לעיר היא תשובה ציונית הולמת לרצח הנתעב הזה".

בתוך כך, שרי הליכוד הביעו תמיכה בראש הממשלה על רקע ההתפתחויות האחרונות בעניינו. בישיבת שרי המפלגה השר יריב לוין ושרים נוספים סיפרו כי בכל מפגש שלהם בשטח הם רואים את התמיכה הגדולה בליכוד ובראש הממשלה נתניהו, תמיכה שבאה לידי ביטוי גם בסקרי דעת הקהל שפורסמו בימים האחרונים.