על שרון הייתה המלצת פרקליטות והוא ביצע את ההתנתקות"

עו"ד יוסי פוקס לא מתרגש מההתפתחויות בפרשת בזק ומשוכנע כי עד שמנדלבליט לא יחליט על כתב אישום ,"מה שיכול לקחת גם שנה", אין כל שינוי במעמדו של בנימין נתניהו. ומה אמר בג"ץ בעניין דומה לפני 14 שנה?

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/02/18 09:39 י באדר התשעח

על שרון הייתה המלצת פרקליטות והוא ביצע את ההתנתקות"
גם שרון תפקד כשעננה ריחפה על ראשו. שרון ונתניהו, צילום: פלאש 90

במרבית כלי התקשורת עולה התחושה כאילו מרגע ששלמה פילבר, מקורבו של ראש הממשלה, הפך לעד מדינה תם עידן נתניהו ושעון החול של כהונתו החל לרוץ. עם זאת, יש מי שממשיך לטעון ש"האובססיה נגד נתניהו" ממשיכה לרתום את העגלה לפני הסוסים.

"תיק 1270 לא יוליד שום דבר", בוחר היום (ראשון) עו"ד יוסי פוקס לפתוח את ניתוחו להתפתחויות הדרמטיות האחרונות כשתחילה מתמקד בטענות כאילו הוצע לשופטת לשעבר הילה גרסטל להתמנות ליועצת המשפטית לממשלה בתמורה לסגירת תיקים נגד שרה נתניהו

לדבריו אם גרסטל נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות היו משוכנעות בזמן אמת שמדובר בעבירה פלילית, הן היו מדווחות מיד למשטרה, "הן לא עשו זאת ולכן זהתיק ייסגר ואם לא אז שתיהן יפגעו מזה. זה יותר ספין מאשר דבר אמתי. אם נתניהו יפול על זה, הן יפלו יחד אתו ואני לא רואה תרחיש כזה מתקיים".

מנסה להסביר את הפער שנוצר בתודעה

עד שמדלבליט לא יחליט אחרת, אין שינוי במעמדו של נתניהו. עו"ד פוקסצילום: באדיבות המצולם

בנוגע להתפתחויות האחרות בפרשת בזק, שבשיאה חתם מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר על הסכם עד מדינה, אומר פוקס ל'כיפה' כי אין לו מושג האם בעדותו של פילבר יהיו דברים של ממש, "הוא אכן איש סודו של ראש הממשלה. ככל שיש לתקשורת אובססיה להפיל את נתניהו, יש לו אובססיה לנטרל אותה. האם שם הוא אכן מעד ואפשר לתפוס אותו על זה, כמעט אף אחד לא יודע".

עוד הוא ציין כי כבר בעדי מדינה קודמים, כמו ארי הרו ומיקי גנור, היה הבדל בין הרצוי למצוי מבחינת המשטרה, "היה פער גדול בין הציפייה לתוצאה הסופית. יתכן שגם כאן בונים עליו מגדל שיתכן ויתברר כמגדל של קלפים". פוקס חזר על מה שאמר בעבר והצביע על הקו שלדעתו יסמן את נקודת האל חזור מבחינת כהונתו של נתניהו, "אם תהיה החלטה של היועמ"ש זה כבר נושא אחר, לפני כן אין לכל מה שקורה עכשיו כמעט שום משמעות".

כדוגמא שתחזק את דעתו הוא ציין את תשובת בג"ץ לעתירה שהגיש בעניין דומה בשנת 2004, "אז הייתה המלצה של פרקליטת המדינה עדנה ארבל להגיש כתב אישום נגד אריאל שרון בנושא האי היווני.

"באופן 'מפתיע' הוא האיץ את תכנית ההתנתקות מגוש קטיף וחלק חזרו על המשפט 'כעומק החקירה עומק העקירה'. עתרתי לבג"ץ וטענתי שלא ניתן לקדם תכנית כל כך דרמטית בעוד שכתב אישום נמצא ממש מעבר לפינה וטענתי שזה נראה כאילו הכל נעשה משיקולים זרים. לכן ביקשתי מבית המשפט שישהה את מועד הבאת התכנית עד אחרי החלטת היועמ"ש".

נדרשה להשיב לסוגיה דומה. השופטת בדימוס פרוקצ

נדרשה להשיב לסוגיה דומה. השופטת בדימוס פרוקצ'הצילום: דוברות בתי המשפט

בג"ץ דחה את העתירה ופוקס מציין כי השופטת בדימוס אילה פרוקצ'ה סיפקה לכך הסבר שתואם את דעתו כיום," היא הסבירה בתשובתה שכל עוד אין החלטת יועמ"ש אין שום שינוי במישור המשפטי בתקינות ההתנהלות של ראש הממשלה, גם אם יש המלצות משטרה וגם אם יש המלצת פרקליטות".

לסיום הוא אומר כי "כך גם היום, כל עוד אין החלטה לכתב אישום, שיכולה לקחת אפילו שנה, אין כל שינוי במעמדו של נתניהו וכל הדברים מסביב הם רק ניסיונות להפיל ראש ממשלה מכהן שלא כדין וצריך להילחם על זה". עם זאת הוא מבהיר כי במידה ומנדלבליט יחליט אחרת זה כבר סיפור אחר. עד אז הממשלה צריכה להמשיך לתפקד".

בתוך כך, מסקר שנערך אמש עבור התכנית "פגוש את העיתונות על ידי מנו גבע וד"ר מינה צמח ממכון "מדגם" באמצעות "איי פאנלס", עלה כי הליכוד ממשיך לשמור על כוחו.

מפלגתו של נתניהו קיבלה לפי הסקר 28 מנדטים, בעוד יש עתיד נצבה אחריה עם 22. המחנה הציוני התייצבה במקום השלישי עם 15 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 12 ואילו הבית היהודי ירדה למספר חד ספרתי בדמות 9 מנדטים בלבד. בהמשך הרשימה הופיעו כולנו, יהדות התורה וישראל ביתנו עם 7 מושבים. מרץ עם 6 וש"ס עם 5.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן